Prekių krepšelis

The Science of Nutrition

Nemokamas pristatymas nuo 35 € krepšelio vertės

labas@healthylife.lt | +370 607 72107

Informacija

Kontaktai

+370 607 72107
labas@healthylife.lt

Socialiniai tinklai

Kale kopūstas

Vitamino K nauda vyresnio amžiaus žmonėms

Vitaminas K yra dažnai ignoruojama maistinė medžiaga, tačiau nauji tyrimai parodė, kad žemas vitamino K kiekis pagyvenusiems žmonėms gali padidinti ankstyvos mirties riziką. Rezultatai paskelbti 2020 m. birželio mėn. leidinyje American Journal of Clinical Nutrition.

Mokslininkai ištyrė 4000 suaugusiųjų (nuo 54 iki 76 metų), kurie dalyvavo trijuose tyrimuose. Tyrimo pradžioje nei vienas jų nesirgo širdies ligomis. Tyrėjai suskirstė žmones pagal vitamino K kiekį kraujyje ir palygino šią informaciją su širdies ligų ir mirties rodikliais 13 metų laikotarpyje. Rezultatai neparodė aiškaus ryšio tarp vitamino K lygio ir širdies ligų. Tačiau žmonės, kurių vitamino K koncentracija buvo mažiausia, tiriamuoju laikotarpiu mirė 19% dažniau nei tie, kurių vitamino K lygis buvo pakankamas.

Tikslus žemo vitamino K lygio ir didesnio mirštamumo ryšys nėra aiškus. Tačiau mokslininkai žino, kad vitaminas K padeda išvengti kalcio kaupimosi arterijose, kuris yra susijęs su sumažėjusia kraujotaka visame kūne. Kiti tyrimai parodė ryšį tarp mažo vitamino K kiekio ir didesnės osteoartrito rizikos.

Rekomendacijose teigiama, kad žmogus per dieną turėtų gauti 120 mikrogramų (mcg) vitamino K, tačiau daugiau nei 60% 70 metų ir vyresnių žmonių tiek negauna, rodo tyrėjų atlikta apklausa. Vitamino K yra brokoliuose ir lapiniuose žalumynuose, pvz., lapiniuose kopūstuose (kale), špinatuose, augaliniuose aliejuose (pvz, rapsų, sojos). Puodelyje žalių lapinių daržovių yra apie 120 mcg vitamino K, o šaukšte sojų aliejaus – 25 mcg.

Nemokamas pristatymas

Nuo 35 € krepšelio vertės

Grąžinimo garantija

Grąžinkite per 14 d.

Kokybės garantija

Sertifikuota, registruota VMVT

100% saugus atsiskaitymas

SEB / Swedbank / PayPal / Paysera