Prekių krepšelis

The Science of Nutrition

Nemokamas pristatymas nuo 35 € krepšelio vertės

labas@healthylife.lt | +370 607 72107

Informacija

Kontaktai

+370 607 72107
labas@healthylife.lt

Socialiniai tinklai

Vitaminas B6

Vitaminas B6

Vitaminas B6, dar vadinamas piridoksinu, yra vienas iš B grupės vitaminų. Visi B grupės vitaminai padeda organizmui versti maistą (angliavandenius) į kurą (gliukozę), kuris naudojamas energijai gaminti. B grupės vitaminai, dažnai vadinami B kompleksu, padeda organizmui asimiliuoti riebalus ir baltymus. B komplekso vitaminai reikalingi sveikoms kepenims, odai, plaukams ir akims palaikyti. Jie taip pat padeda tinkamai funkcionuoti nervų sistemai.

Visi B grupės vitaminai yra tirpūs vandenyje, tai reiškia, kad organizmas jų nekaupia.

Vitaminas B6 padeda organizmui gaminti keletą neurotransmiterių ir cheminių medžiagų, kurios perneša signalus iš vienos nervų ląstelės į kitą. Tai yra reikalinga normaliai smegenų funkcijai ir vystymuisi užtikrinti, padeda organizmui gaminti serotonino ir norepinefrino hormonus, kurie teigiamai veikia nuotaiką.

Kartu su vitaminais B12 ir B9 (folio rūgštimi), vitaminas B6 padeda kontroliuoti homocisteino lygį kraujyje. Homocisteinas – aminorūgštis, kuri susijusi su širdies ligomis. Vitaminas B6 padeda jūsų kūnui absorbuoti vitaminą B12. Jis taip pat reikalingas raudonųjų kraujo kūnelių ir imuninės sistemos ląstelių gamybai.

Retai pasitaiko, kad žmogui būtų nustatytas didelis vitamino B6 trūkumas. Tačiau tyrimai rodo, kad daugybei žmonių, ypatingai vaikams ir vyresniems, šiek tiek trūksta vitamino B6. Kai kurie vaistai taip pat lemia sumažėjusį vitamino B6 kiekį organizme. Įprastai pasireiškiantys simptomai esant dideliam vitamino B6 trūkumui:

  • Raumenų silpnumas;
  • Nervingumas;
  • Dirglumas;
  • Depresija;
  • Sunkumas sutelkti dėmesį;
  • Trumpalaikis atminties praradimas.

KIEK REIKIA VARTOTI VITAMINO B6?

Žmonės, kurie valgo įvairų ir subalansuotą maistą, turėtų gauti pakankamai vitamino B6 ir papildų vartoti nereikia. Rekomenduojamas vitamino B6 kiekis priklauso nuo jūsų amžiaus ir lyties. Vidutiniški rekomenduojami kiekiai per parą (miligramais):

  • Naujagimiai iki 6 mėnesių: 0,1 mg
  • Kūdikiai 7–12 mėnesių: 0,3 mg
  • Vaikai 1–3 metų: 0,5 mg
  • Vaikai 4–8 metų: 0,6 mg
  • Vaikai 9–13 metų: 1,0 mg
  • Paaugliai 14–18 metų (berniukai): 1,3 mg
  • Paaugliai 14–18 metų (mergaitės): 1,2 mg
  • Suaugę 19–50 metų: 1,3 mg
  • Suaugę 51+ metų (vyrai): 1,7 mg
  • Suaugę 51+ metų (moterys): 1,5 mg
  • Nėščios moterys: 1,9 mg
  • Krūtimi maitinančios moterys: 2,0 mg

VITAMINAS B6 MAISTE

Geri vitamino B6 šaltiniai: vištiena, kalakutiena, tunas, lašiša, krevetės, jautienos kepenys, pienas, sūris, lęšiai, pupelės, špinatai, morkos, rudieji ryžiai, sėlenos, saulėgrąžų sėklos, kviečių gemalai, bananai, bulvės.

VITAMINAS B6 IR MAISTO PAPILDAI

Įprasta vitamino B6 forma maisto papilduose – piridoksinas.  Daugumoje multivitaminų sudėčių yra vitamino B6. Jo taip pat yra B grupės vitaminų kompleksuose. Vitaminą B6 galima įsigyti ir atskirai šiais pavadinimais: piridoksinas, piridoksaminas, piridoksino hidrochloridas, piridoksalio 5-fosfatas, piridoksalis.

AR AŠ GAUNU PAKANKAMAI VITAMINO B6?

Žmonės valgantys įvairų ir subalansuotą maistą dažniausiai gauna pakankamą vitamino B6 kiekį. Tačiau tam tikros grupės žmonių dažniau nei kiti susiduria su vitamino B6 trūkumu:

  • Sergantys inkstų ligomis, įskaitant tuos, kuriems atliekama inkstų dializė, taip pat žmonės su persodintais inkstais;
  • Žmonės su autoimuniniais sutrikimais, dėl kurių jų imuninė sistema klaidingai atakuoja jų pačių sveikus audinius;
  • Turintys priklausomybę nuo alkoholio.

KAS NUTIKS, JEI NEGAUSIU PAKANKAMAI VITAMINO B6?

Žmonėms, negaunantiems pakankamai vitamino B6 gali pasireikšti įvairūs simptomai įskaitant anemiją, odos bėrimą ir niežėjimą, lūpų ir liežuvio patinimą. Kiti pasireiškiantys simptomai esant žemam vitamino B6 lygiui: raumenų silpnumas, nervingumas, dirglumas, depresija, sumišimas, nusilpusi imuninė sistema. Kūdikiai, kurie negauna pakankamai vitamino B6, gali tapti irzlūs, jiems gali vystytis labai jautri klausa arba prasidėti traukuliai.

AR GALI VITAMINAS B6 PAKENKTI SVEIKATAI?

Žmonės beveik niekada negauna per daug vitamino B6 su maistu. Tačiau ilgas vitamino B6 papildų vartojimas (be pertraukų metus laiko ir ilgiau) gali pažeisti nervus. Tai sukelia žmonėms problemų kontroliuojant savo kūno judesius. Įprastai simptomai išnyksta nustojus vartoti papildus. Kiti simptomai vartojant per daug vitamino B6: rėmuo, pykinimas, jautrumas saulės šviesai.

Viršutinės vitamino B6 ribos nurodytos žemiau. Jos netaikomos žmonėms, kurie vartoja vitaminą B6 dėl medicininių priežasčių su gydytojų priežiūra.

  • Nuo gimimo iki 12 mėnesių: nenustatyta
  • Vaikai 1–3 metų: 30 mg
  • Vaikai 4–8 metų: 40 mg
  • Vaikai 9–13 metų: 60 mg
  • Paaugliai 14–18 metų: 80 mg
  • Suaugę: 100 mg

VITAMINO B6 SĄVEIKA SU VAISTAIS

Vitamino B6 papildai gali sąveikauti su vaistais. Pateikiame keletą pavyzdžių:

  • Vitamino B6 papildai gali sąveikauti su cikloserinu, antibiotiku tuberkuliozei gydyti. Vitaminas B6 kartu su cikloserinu gali pažeisti nervų ląsteles;
  • Vartojant kai kuriuos vaistus epilepsijai gydyti, gali sumažėti vitamino B6 kiekis kraujyje, dėl ko sumažėja vaistų teigiamas poveikis kontroliuojant priepuolius;
  • Teofilinas (vartojamas astmai ir kitoms plaučių ligoms gydyti) gali sumažinti vitamino B6 koncentraciją organizme ir sukelti priepuolius.

Informuokite savo gydytoją, vaistininką ar sveikatos priežiūros specialistą apie visus vaistus ir papildus, kuriuos vartojate. Jie galės tinkamai įvertinti ir pasakyti ar jūsų vartojami papildai gali sąveikauti su vaistais, kuriuos vartojate ar planuojate vartoti.

Nemokamas pristatymas

Nuo 35 € krepšelio vertės

Grąžinimo garantija

Grąžinkite per 14 d.

Kokybės garantija

Sertifikuota, registruota VMVT

100% saugus atsiskaitymas

SEB / Swedbank / PayPal / Paysera