Prekių krepšelis

The Science of Nutrition

Nemokamas pristatymas nuo 35 € krepšelio vertės

labas@healthylife.lt | +370 607 72107

Informacija

Kontaktai

+370 607 72107
labas@healthylife.lt

Socialiniai tinklai

Niacinas

Vitaminas B3 (Niacinas)

Vitaminas B3 yra vienas iš 8 B grupės vitaminų. Taip pat žinomas kaip niacinas (nikotino rūgštis). Yra dar dvi kitos formos – niacinamidas (nikotinamidas) ir inozitolis heksanikotinatas, kurios turi skirtingą poveikį nei niacinas.

Visi B grupės vitaminai padeda organizmui versti maistą (angliavandenius) į kurą (gliukozę), kuris naudojamas energijai gaminti. B grupės vitaminai, dažnai vadinami B kompleksu, organizmui padeda asimiliuoti riebalus ir baltymus. B komplekso vitaminai reikalingi sveikoms kepenims, odai, plaukams ir akims palaikyti. Jie taip pat padeda tinkamai funkcionuoti nervų sistemai.

Visi B grupės vitaminai yra tirpūs vandenyje, tai reiškia, kad organizmas jų nekaupia.

Visą vitamino B3 dienos poreikį galite gauti su maistu. Išsivysčiusiose šalyse su vitamino B3 trūkumu susiduriama labai retai. Viena iš pagrindinių priežasčių kodėl gali trūkti vitamino – alkoholizmas.

Esant nedideliam vitamino B3 trūkumui gali kilti šios problemos:

  • Virškinimo sutrikimai;
  • Nuovargis;
  • Stomatitas;
  • Vėmimas;
  • Depresija;
  • Suprastėjusi kraujo apytaka.

Didelis vitamino B3 trūkumas gali sukelti pelagrą. Pelagra pasireiškia sutrūkinėjusia ir pleiskanojančia oda, viduriavimu ir demencija. Paprastai ji gydoma sureguliuojant mitybą ir skiriant niacino papildus. Niacino trūkumas taip pat sukelia burnos deginimą ir patinimą.

Vartojant niaciną dideliais kiekiais – jis gali būti toksiškas. Todėl nerekomenduojama vartoti daugiau nei rekomenduodama paros norma (RPN), išskyrus tuos atvejus kai niacinas skiriamas gydytojo ir vartojamas su jo priežiūra. Tyrėjai siekia išsiaiškinti ar inozitolis heksanikotinatas gali būti toks pats naudingas kaip niacinas ir neturėti rimtų šalutinių poveikių. Šiuo metu galutinės išvados dar nėra aiškios.

Herbavel B Complex

Vitamin B complex, 120 kapsulių

  • Stiprios sudėties B grupės vitaminų kompleksas
  • Su niacinu
  • Pakuotėje yra 120 kapsulių (4 mėnesiams)
  • Tinka vegetarams ir veganams

AUKŠTAS CHOLESTEROLIO LYGIS

Jau nuo 1950 metų niacinas (bet ne niacinamidas) naudojamas padidėjusio blogojo cholesterolio (MTL) ir trigliceridų (riebalų) kiekiui kraujyje mažinti. Tačiau šalutinis poveikis gali būti ne tik, kad nemalonus, bet ir pavojingas. Didelės niacino dozės gali sukelti:

  • Odos raudonį;
  • Skrandžio sutrikimus (įprastai išnyksta per kelias savaites);
  • Galvos skausmą;
  • Galvos svaigimą;
  • Regėjimo problemas;
  • Padidina kepenų pažeidimo riziką.

Be to, niacinas gali sąveikauti su kitais cholesterolį mažinančiais vaistais, todėl neturėtumėte jo vartoti didelėmis dozėmis be gydytojo priežiūros.

ATEROSKLEROZĖ IR ŠIRDIES LIGOS

Vieno tyrimo metu nustatyta, kad vyrai sergantys širdies ligomis sumažino aterosklerozės progresą vartodami niaciną kartu su kolestipoliu. Jie taip pat patyrė mažiau infarktų.

Kitu tyrimu nustatyta, kad žmonės sergantys širdies ligomis ir turintys aukštą blogojo cholesterolio lygį, vartodami niaciną kartu su simvastatinu – sumažina pirmojo širdies smūgio ir insulto riziką. Taip pat sumažėja rizika numirti. Kito tyrimo duomenimis nustatyta, kad vyrai vartoję vien tik niaciną be kitų preparatų, sumažino pakartotinio širdies smūgio riziką, tačiau tai nesumažino mirties rizikos.

DIABETAS

Sergant pirmojo tipo diabetu organizmo imuninė sistema klaidingai atakuoja kasos ląsteles, kurios gamina insuliną ir galiausiai jas sunaikina. Niacinamidas gali padėti apsaugoti šias ląsteles.

Mokslininkai taip pat tyrė, ar dideliais kiekiais vartojamas niacinamidas gali sumažinti pirmojo tipo diabeto riziką vaikams. Vienu tyrimu nustatyta, kad taip – gali. Tačiau, kitu tyrimu nustatyta, kad negali. Todėl reikia atlikti daugiau tyrimų.

Niacino poveikis sergantiems antrojo tipo diabetu yra dar sudėtingesnis. Sergantys antrojo tipo diabetu dažnai turi aukštą blogojo cholesterolio ir riebalų lygį kraujyje. Niacinas, kartu su kitais medikamentais gali sumažinti šį lygį. Tačiau niacinas taip pat gali padidinti cukraus lygį kraujyje, o tai yra pavojinga sergantiems diabetu. Todėl, jei sergate diabetu, niaciną turėtumėte vartoti tik su gydytojo priežiūra ir taip pat nuolatos atidžiai stebėti cukraus kiekį kraujyje.

KITOS LIGOS

Alzheimerio liga. Tyrimai rodo, kad žmonėms, kurie su maistu gauna didesnius niacino kiekius – mažėja rizika susirgti Alzheimerio liga. Tačiau nebuvo atlikta jokių tyrimų su niacino papildais, todėl nėra aišku ar su jais gautume tokį pat efektą.

Katarakta. Vienas didelis tyrimas parodė, kad žmonės, kurių mityboje buvo didesni niacino kiekiai – turėjo mažesnę riziką susirgti katarakta.

Odos ligos. Mokslininkai tiria ar niacinas gali padėti odos senėjimo prevencijai, spuogams, odos vėžiui gydyti. Tyrimai vis dar atliekami ir kol kas dar per anksti daryti išvadas ar niacinas gali būti veiksmingas.

VITAMINO B3 ŠALTINIAI

Geriausi vitamino B3 šaltiniai:

  • Runkeliai;
  • Alaus mielės;
  • Jautienos kepenys ir inkstai;
  • Žuvis (lašiša, tunas);
  • Saulėgrąžų sėklos;
  • Žemės riešutai.

Be to, organizmas aminorūgštį triptofaną paverčia į niaciną. Todėl niacino galima gauti ir su baltyminiu maistu, kuriame yra triptofano: paukštiena, raudona mėsa, kiaušiniais ir pieno produktais.

VITAMINO B3 GALIMOS FORMOS

Vitaminas B3 yra kelių skirtingų formų:

  • Niacinamidas;
  • Niacinas;
  • Inozitolio heksaniacinatas.

Niacinas būna tablečių ir kapsulių pavidalu, reguliariose ir uždelsto atpalaidavimo formose. Uždelsto atpalaidavimo tabletės ir kapsulės gali turėti mažiau šalutinių poveikių nei reguliarus niacinas. Tačiau, uždelsto atpalaidavimo formos gali labiau pakenkti kepenims. Nepriklausomai nuo to kurią formą vartojate, gydytojai rekomenduoja periodiškai pasitikrinti kepenis jei vartojamos didelės dozės (daugiau kaip 100 mg niacino per dieną).

KAIP VARTOTI

Įprastai didelės niacino dozės vartojamos siekiant kontroliuoti tam tikras ligas. Dideles dozes gali skirti tiktai gydytojas ir jos turi būti vartojamos tik su gydytojo priežiūra.

Rekomenduojama paros norma sveikiems asmenims (miligramais):

  • Naujagimiai iki 6 mėnesių: 2,0 mg
  • Kūdikiai 7–12 mėnesių: 4,0 mg
  • Vaikai 1–3 metų: 6,0 mg
  • Vaikai 4–8 metų: 8,0 mg
  • Vaikai 9–13 metų: 12,0 mg
  • Berniukai 14–18 metų: 16,0 mg
  • Mergaitės 14–18 metų: 14,0 mg
  • Vyrai 19 metų ir vyresni: 16,0 mg
  • Moterys 19 metų ir vyresnės: 14,0 mg
  • Nėščios moterys: 18,0 mg
  • Krūtimi maitinančios moterys: 17,0 mg

ŠALUTINIS POVEIKIS IR ATSARGUMO PRIEMONĖS

Didelės niacino dozės (50 miligramų ir daugiau) gali sukelti šalutinį poveikį. Dažniausias šalutinis poveikis pasireiškia deginimo ir dilgčiojimo pojūčiu veide ir krūtinėje bei paraudusia oda. Suvartojus tabletę aspirino, 30 minučių prieš vartojant niaciną, galima sumažinti šiuos simptomus.

Vartojant labai didelėmis dozėmis cholesteroliui ir kitoms būklėms gydyti – gali atsirasti skrandžio opų ir kepenų pažeidimų. Todėl reikia reguliariai tikrintis kepenų funkciją.

Žmonės praeityje sirgę kepenų ir inkstų ligomis, skrandžio opa – neturėtų vartoti niacino papildų. Sergantys diabetu ir tulžies pūslės ligomis niaciną vartoti gali tik su gydytojo priežiūra.

Nevartokite niacino bent dvi savaites iki planinės operacijos.

Žmonės, kurių žemas kraujo spaudimas neturėtų vartoti niacino arba niacinamido, nes jie gali sukelti pavojingą kraujospūdžio sumažėjimą. Nevartokite niacino, jei sirgote ar sergate podagra.

Žmonės sergantys vainikinių arterijų liga arba nestabiliąja krūtinės angina niaciną gali vartoti tik su gydytojo priežiūra, nes didelės niacino dozės gali padidinti širdies ritmo sutrikimų riziką.

Nemokamas pristatymas

Nuo 35 € krepšelio vertės

Grąžinimo garantija

Grąžinkite per 14 d.

Kokybės garantija

Sertifikuota, registruota VMVT

100% saugus atsiskaitymas

SEB / Swedbank / PayPal / Paysera