The Science of Nutrition

Nemokamas pristatymas nuo 35 € krepšelio vertės

labas@healthylife.lt | +370 607 72107

Informacija

Kontaktai

+370 607 72107
labas@healthylife.lt

Socialiniai tinklai

Valgymo laikas ir širdies sveikata

Valgant patiekalus ankstesniu dienos metu gali sumažėti širdies ligų rizika

Tai, kokius maisto produktus valgote, gali padidinti arba sumažinti širdies priepuolio, insulto ir kitų širdies ir kraujagyslių ligų riziką. Tačiau vis daugiau tyrimų rodo, kad gali būti svarbu ir tai, kada valgote maistą.

Žurnale „Nature Communications“ paskelbtame tyrime nustatyta, kad vėlesnis pirmojo ir paskutinio dienos valgymo laikas susijęs su didesne bendra širdies ir kraujagyslių ligų rizika. Šis poveikis buvo stipresnis moterims nei vyrams.

KAIP VALGYMO LAIKAS GALI PAVEIKTI ŠIRDIES SVEIKATĄ

Tyrimo metu mokslininkai nagrinėjo ryšį tarp to, kada žmonės valgė maistą per dieną, ir jų širdies ir kraujagyslių ligų rizikos.

Tyrime dalyvavo 103 389 suaugusieji, dalyvavę „NutriNet-Santé“ tyrime – Prancūzijoje vykstančiame internetiniame tyrime, kuriame nagrinėjamas mitybos ir sveikatos ryšys.

Vidutinis dalyvių amžius buvo apie 42 metus, beveik 8 iš 10 tiriamųjų buvo moterys.

Tyrėjai naudojo dalyvių internetu pateiktus mitybos įrašus, kad nustatytų, kada ir kaip dažnai žmonės valgė per dieną. Jie stebėjo dalyvius vidutiniškai apie 7 metus.

Tyrėjai nustatė, kad ryte „kiekviena papildoma valanda, kuria buvo atidedamas pirmojo dienos valgymo laikas, buvo susijusi su didesne bendra širdies ir kraujagyslių ligų rizika“.

Jie taip pat nustatė, kad „kiekviena papildoma valanda, kuria atidedamas paskutinio valgymo laikas, buvo susijusi su 8 % didesne smegenų kraujagyslių ligų rizika“.

Taip pat buvo nustatyta, kad žmonėms, kurie paskutinį kartą valgė po 21 val. vakaro, smegenų kraujagyslių ligų rizika buvo 28 % didesnė, palyginti su žmonėmis, kurie paskutinį kartą valgė iki 20 val. vakaro.

Šis poveikis abiem atvejais buvo stipresnis moterims nei vyrams.

Be to, ilgesnis naktinis nevalgymas buvo susijęs su mažesne išeminio insulto ir kitų smegenų kraujagyslių ligų rizika. Tačiau naktinio nevalgymo laikas neturėjo įtakos bendrai širdies ir kraujagyslių ligų ar išeminės širdies ligos rizikai.

Be to, tai, kiek kartų per dieną žmonės valgė, neturėjo įtakos jų širdies ir kraujagyslių ligų rizikai.

„Mūsų rezultatai rodo, kad širdies ir kraujagyslių ligų prevencijai gali būti naudinga taikyti ankstyvesnio valgymo režimą ir derinti ilgesnį naktinį nevalgymą su ankstyvu paskutiniu valgymu, o ne pusryčių praleidimu“, – rašė tyrėjai straipsnyje.

Nors teigiama, kad reikia atlikti daugiau tyrimų, pabrėžiama, kad tyrimas turėjo keletą privalumų, pavyzdžiui, didelį dalyvių skaičių, ilgesnį stebėjimo laikotarpį ir tai, kad tyrėjai atsižvelgė į kitus kintamuosius, kurie gali turėti įtakos širdies ir kraujagyslių ligų rizikai.

Tačiau buvo tam tikrų skirtumų tarp anksčiau ir vėliau valgančiųjų, kurie galėjo turėti įtakos rezultatams.

Pavyzdžiui, jaunesni žmonės, neturintys širdies ir kraujagyslių ligų, šiuo metu reguliariai rūkantys ir didesnį fizinį aktyvumą mėgstantys žmonės buvo linkę vėliau valgyti pirmą ir paskutinį kartą.

Be to, vėliau valgantys dalyviai, palyginti su anksčiau valgančiais, buvo linkę vartoti daugiau alkoholio, dažniau girtauti, vėliau eiti miegoti ir valgyti skirtingu laiku savaitės eigoje.

VALGYMO LAIKAS GALI TURĖTI ĮTAKOS CIRKADINIAMS RITMAMS

Vienas iš galimų paaiškinimų, kodėl mažesnė širdies ir kraujagyslių ligų rizika, kai valgoma anksčiau, yra valgymo laiko poveikis organų cirkadiniams ritmams.

Cirkadiniai ritmai – tai maždaug 24 valandų ciklai, sudarantys vidinį organizmo laikrodį. Vienas iš geriausiai žinomų ciklų yra miego ir budrumo ciklas, kuris susijęs su dienos ir nakties (dar vadinamu šviesos ir tamsos) ciklu.

Cirkadinius ritmus gali veikti ir kiti aplinkos veiksniai. Tyrimai rodo, kad kasdienis valgymo ir nevalgymo ciklas padeda sinchronizuoti cirkadinius ritmus tokiuose organuose kaip kepenys, širdis, inkstai ir kasa.

Naujojo straipsnio autoriai taip pat teigia, kad tam tikrą naudą gali lemti ilgesnis naktinis nevalgymas. „Nustatėme atvirkštinį ryšį tarp naktinio nevalgymo trukmės ir cerebrovaskulinių ligų rizikos“, – rašė jie.

Panaši ilgesnės nevalgymo trukmės nauda buvo pastebėta ir kituose tyrimuose (nors bent viename tyrime naudos nenustatyta).

Pavyzdžiui, vieno tyrimo metu nustatyta, kad vyrų, sergančių prediabetu, kurie valgė tik 6 valandas (taip vadinamas ribotas valgymas arba protarpinis badavimas), jautrumas insulinui, kraujospūdis ir apetito kontrolė pagerėjo.

Kitų tyrimų metu nustatyta, kad protarpinį badavimą praktikuojantys žmonės turėjo naudos širdies ir kraujagyslių sistemai arba numetė svorio.

Tačiau protarpinio badavimo tyrimai gali būti sudėtingi, nes žmonės, kurie valgo trumpiau, kartais suvalgo mažiau kalorijų, o tai taip pat gali turėti įtakos medžiagų apykaitai ir širdies ir kraujagyslių sistemos rizikai.

Nemokamas pristatymas

Nuo 35 € krepšelio vertės

Grąžinimo garantija

Grąžinkite per 14 d.

Kokybės garantija

Sertifikuota, registruota VMVT

100% saugus atsiskaitymas

SEB / Swedbank / Grynais