Prekių krepšelis

The Science of Nutrition

Nemokamas pristatymas nuo 35 € krepšelio vertės

labas@healthylife.lt | +370 607 72107

Informacija

Kontaktai

+370 607 72107
labas@healthylife.lt

Socialiniai tinklai

Plaukų slinkimas

Svorio metimas ir plaukų slinkimas: koks tarp to ryšys?

Plaukų slinkimas, atsirandantis dėl svorio metimo, yra laikina būklė, kurią sukelia griežtos dietos laikymasis ar svorio metimo (skrandžio apylankos, skrandžio mažinimo) operacija. To priežastis gali būti organizmo stresas arba maistinių medžiagų trūkumas.

Šis plaukų slinkimo tipas paprastai žinomas kaip telogeninis plaukų slinkimas (telogen effluvium), ir yra dažna plaukų slinkimo priežastis. Paprastai tai pasireiškia praėjus 3-4 mėnesiams po greito svorio metimo ir trunka iki 6 mėnesių.

Ne visi plaukai, kurie iškrenta, yra plaukų slinkimas. Remiantis skirtingais šaltiniais, normalu prarasti apie 50-100 plaukų per dieną. Tačiau telogeninio plaukų slinkimo atveju iškrenta daug daugiau plaukų.

Kai kurios telogeninio plaukų slinkimo priežastys:

  • Svorio metimas
  • Gimdymas
  • Aukštas streso lygis
  • Didelis karščiavimas
  • Operacijos
  • Ligos, kurias lydi didelis karščiavimas
  • Kontraceptinių tablečių vartojimo nutraukimas

Telogeninis plaukų slinkimas paprastai išnyksta per 6—9 mėnesius, kai organizmas prisitaiko prie pokyčių.

PRIEŽASTYS

Telogeninis plaukų slinkimas po svorio netekimo kartais atsiranda dėl maistinių medžiagų trūkumo mityboje ir dėl bendro svorio netekimo poveikio organizmui. Tai ypač dažnai susiję su atvejais, kai svoris numetamas laikantis intensyvios, mitybą ribojančios dietos ar skrandžio apylankos (skrandžio mažinimo) operacijos.

Tinkama mityba yra būtina sveikiems plaukams. Kai kurie tyrimai rodo, kad mityba, kurioje mažai geležies ir cinko, gali sukelti plaukų slinkimą. Kitos maistinės medžiagos galinčios turėti įtakos plaukų augimui yra riebalų rūgštys, selenas ir vitaminas D.

Plaukai auga cikliškai, keisdami augimo ir poilsio etapus. Plaukų augimo ciklai skirstomi į tris etapus:

  • Anageno fazė: kelerius metus trunkantis plaukų augimo etapas;
  • Katageno fazė: tai trumpas, keletą savaičių trunkantis pereinamasis etapas, kurio metu plaukų augimas palaipsniui lėtėja ir galiausiai sustoja;
  • Telogeno fazė: tai yra 3-4 mėnesių ramybės etapas, kuriam pasibaigus plaukų folikulai grįžta į pirminę anageno fazę. Pasibaigus šiam etapui senieji plaukai iškrenta, o jų vietoje auga nauji plaukai.

Plaukų slinkimas vyksta tada, kai stresas sustabdo plaukų augimą ir per anksti pereinama į katageno fazę. Po jos seka telogeno fazė ir su tuo susijęs pirmalaikis plaukų iškritimas.

SKRANDŽIO APYLANKOS OPERACIJA

Skrandžio apylankos operacija gali padėti sumažinti bendrą svorį, bet ji taip pat gali būti susijusi su maistinių medžiagų trūkumu, dėl kurio gali iškristi plaukai.

Pavyzdžiui, 2021 metais atliktas tyrimas, kuriame dalyvavo 112 moterų, kurioms buvo atlikta skrandžio apylankos operacija, parodė, kad beveik 75% jų patyrė plaukų slinkimą. Iš tų, kurios pranešė apie būklę, beveik 80% teigė, kad plaukų slinkimas prasidėjo praėjus 3-4 mėnesiams po operacijos.

AR TELOGENINIS PLAUKŲ SLINKIMAS YRA PAVOJINGAS IR NUOLATINIS?

Plaukų slinkimas susijęs su svorio netekimu nėra nei pavojingas nei nuolatinis. Paprastai organizmas prisitaiko per kelis mėnesius.

Tačiau maistinių medžiagų trūkumas susijęs su svorio metimu gali būti žalingas. Pavyzdžiui, sumažinus geležies kiekį maiste gali išsivystyti geležies stokos anemija, kuri gali sukelti keletą rimtų sveikatos sutrikimų.

Geležies stokos anemija gali sukelti:

  • Infekcijas
  • Širdies problemas
  • Sulėtėjusį vaikų vystymąsi
  • Depresiją

Be to, griežtas kalorijų ribojimas gali sukelti maistinių medžiagų trūkumą ir su tuo susijusias tokias problemas, kaip raumenų funkcijos sumažėjimas, širdies ir kvėpavimo sistemos sutrikimai, skrandžio problemos, nusilpęs imunitetas, depresija ir nerimas.

PREVENCIJA IR GYDYMAS

Telogeninis plaukų slinkimas po svorio netekimo gali atsirasti dėl maistinių medžiagų trūkumo. Norint to išvengti reikia sutelkti dėmesį į tinkamą mitybą.

Asmuo turėtų laikytis subalansuotos mitybos, kad aprūpintų organizmą svarbiausiais mikroelementais ir makroelementais bei pakankamu jų kiekiu. Jei nesate tikri koks yra jūsų organizmo poreikis šioms medžiagoms – turėtumėte pasikonsultuoti su licencijuotu mitybos specialistu.

Jei laikotės ribotos mitybos, būtinai įtraukite daugiau maisto produktų kuriuose gausu geležies ir cinko. Tokių produktų pavyzdžiai:

  • Sėklos
  • Riešutai
  • Ankštiniai augalai
  • Špinatai
  • Kvinoja
  • Brokoliai
  • Anakardžiai
  • Kiaušiniai
  • Pieno produktai
  • Žuvis
  • Vėžiagyviai
  • Kalakutiena
  • Vištiena
Nemokamas pristatymas

Nuo 35 € krepšelio vertės

Grąžinimo garantija

Grąžinkite per 14 d.

Kokybės garantija

Sertifikuota, registruota VMVT

100% saugus atsiskaitymas

SEB / Swedbank / PayPal / Paysera