The Science of Nutrition

Nemokamas pristatymas nuo 35 € krepšelio vertės

labas@healthylife.lt | +370 607 72107

Informacija

Kontaktai

+370 607 72107
labas@healthylife.lt

Socialiniai tinklai

Sveika žarnyno mikrobiota

Sveika žarnyno mikrobiota – sveikas gyvenimas

Kalbant apie gerąsias bakterijas (probiotikus), daugelis žino tik tiek, kad jas svarbu vartoti geriant antibiotikus. Probiotikų ir apskritai žarnyno mikrobiotos vaidmuo kur kas reikšmingesnis!

Gyvybiškai svarbu

Mikrobiota – visuma mikroorganizmų (bakterijų, archėjų, grybelių, virusų), gyvenančių tam tikroje aplinkoje, pvz., žmogaus žarnyne. Nuo jų priklauso viso organizmo sveikata:

Palaiko virškinimo sistemos veiklą. Žarnyno mikrobiota padeda suskaidyti tam tikrus maisto produktus, kurių skrandis ir plonoji žarna nesuvirškina. Taip pat atlieka svarbų vaidmenį pagrindinių maistinių medžiagų, pvz., vitaminų (B ir K), aminorūgščių, sintezėje. Subalansuota mikrobiota neleidžia žarnyne įsigalėti patogeninėms bakterijoms.

Yra imuninės sistemos dalis. Žarnyno mikrobiota neatsiejama nuo imuninės sistemos vystymosi ir veikimo. Ji moko imunines ląsteles atskirti patogenus nuo nekenksmingų antigenų, tinkamai į juos reaguoti.

Būtina gerai medžiagų apykaitai. Mikrobiota turi įtakos įvairiems medžiagų apykaitos procesams, veikia organizmo gebėjimą apdoroti ir kaupti riebalus, gali turėti įtakos svorio didėjimui ir mažėjimui. Taip pat veikia gliukozės ir lipidų apykaitą.

Veikia psichinę sveikatą. Žarnyno mikrobiotos pokyčiai gali turėti įtakos nuotaikai bei elgsenai ir gali būti susiję su psichikos sveikatos sutrikimais – depresija, nerimo sutrikimais ir kt.

Dalyvauja kūno audinių vystymesi. Mikrobiota gali turėti įtakos tam tikrų audinių, pvz., žarnyno gleivinės, vystymuisi ir sveikatai.

Nuo ko priklauso?

Kiekvieno žmogaus žarnyno mikrobiota yra dinamiška ir unikali. Šiuos skirtumus lemia:

Mityba. Vartojamas maistas gali pakeisti mikrobiotos sudėtį. Pvz., daug skaidulų turinti mityba skatina kitokį bakterijų rinkinį nei daug riebalų ir baltymų turinti mityba.

Amžius. Įvairiais gyvenimo etapais žarnyno mikrobiota natūraliai keičiasi. Naujagimių būna paprastesnė, o augant įvairėja. Vyresniame amžiuje įvairovė vėl mąžta.

Gyvenamoji vieta. Skirtingų pasaulio kraštų gyventojų žarnyno mikrobiota skiriasi – dėl aplinkos veiksnių, mitybos įpročių,  genetikos. Žmogaus genetinė sandara turi įtakos žarnyne gyvenančių mikrobų tipams, imuninės sistemos sąveikai su mikrobų populiacijomis.

Sveikata. Tam tikros ligos, pvz., uždegiminės žarnyno ligos, dirgliosios žarnos sindromas, nutukimas, gali labai pakeisti žarnyno mikrobiotą. 

Gyvenimo būdas. Žarnyno mikrobiotos pusiausvyrą veikia fizinio aktyvumo, streso lygis, vartojami vaistai ir kiti su gyvensena susiję veiksniai.

Higiena. Mažesnis infekcijų sukėlėjų ir mikroorganizmų poveikis ankstyvoje vaikystėje gali turėti įtakos imuninei sistemai ir mikrobiotos vystymuisi.

Kaip palaikyti pusiausvyrą?

Siekiant palaikyti gerą bendrą savijautą, svarbu išsaugoti žarnyno mikrobiotos įvairovę. Tam svarbu:

Subalansuotai maitintis. Žarnyno mikrobiotai itin naudingi maistinių skaidulų gausūs, fermentuoti produktai. Tai – švieži vaisiai ir daržovės, ankštinės kultūros, viso grūdo produktai, jogurtas, kefyras, raugintos daržovės ir kt. Tai ne tik probiotikų, bet ir prebiotikų šaltiniai. Perdirbtų bei dirbtinių saldiklių gausių produktų patartina vengti. Jie neigiamai veikia žarnyno mikrobiotą, skatina uždegimus organizme.

Vartoti pakankamai skysčių. Geriant daug skysčių, ypač vandens, virškinimo sistema padeda ištirpinti riebalus ir tirpiąsias skaidulas, todėl šios medžiagos lengviau patenka į žarnyną, kas svarbu mikrobiotos pusiausvyrai.

Valdyti stresą. Lėtinis stresas gali neigiamai paveikti žarnyno mikrobiotą. Jį sumažinti padeda sąmoningumo praktikos, meditacija, reguliarus fizinis aktyvumas, kokybiškas miegas.

Nepiktnaudžiauti antibiotikais. Jie gali būti gyvybiškai svarbūs gydant bakterines infekcijas, bet taip pat gali pakenkti žarnyno mikrobiotai, nes naikina ne tik kenksmingas, bet ir naudingas bakterijas. Todėl antibiotikus derėtų vartoti tik paskyrus gydytojui.

Probiotikų maisto papildai. Praverčia, kai neįmanoma pakoreguoti mitybos, esant specifiniams sveikatos sutrikimams. Renkantis tokius papildus reikia atsižvelgti į juose esantį probiotikų padermių kiekį ir jų rūšis. Neapsiriksite pasirinkę rinkos naujieną – maisto papildus Herbavel Probiotic 30 (22.5 mlrd.). Jie yra išskirtinio stiprumo bei aukščiausio efektyvumo, savyje turintys ne tik 30 moksliškai pagrįstų gerųjų bakterijų padermių (kiekvienoje kapsulėje 22,5 mlrd. gerųjų bakterijų!), bet ir klinikiniais tyrimais patvirtintų LIVAUX® prebiotikų. Pastarieji padidina Faecalibacterium prausnitzii (F. prau) – viena gausiausių ir svarbiausių bakterijų sveikų suaugusių žmonių žarnyne – kiekį. Herbavel Probiotic 30 (22.5 mlrd.) kapsulės sukurtos taip, kad užtikrintų maksimalią bakterijų apsaugą nuo skrandžio rūgšties, todėl jos efektyviai pristatomos į žarnyną.

Nemokamas pristatymas

Nuo 35 € krepšelio vertės

Grąžinimo garantija

Grąžinkite per 14 d.

Kokybės garantija

Sertifikuota, registruota VMVT

100% saugus atsiskaitymas

SEB / Swedbank / Grynais