Prekių krepšelis

The Science of Nutrition

Nemokamas pristatymas nuo 35 € krepšelio vertės

labas@healthylife.lt | +370 607 72107

Informacija

Kontaktai

+370 607 72107
labas@healthylife.lt

Socialiniai tinklai

Sotūs pusryčiai gali padėti sudeginti daugiau kalorijų

Žmonės, kurie valgo sočius pusryčius, sudegina daugiau kalorijų lyginant su tais, kurie valgo gausią vakarienę – skelbia naujas tyrimas.

Pusryčiai ilgą laiką buvo laikomi svarbiausiu dienos maistu. Įrodyta, kad tai ką valgome ir geriame pabudę, daro didelę įtaką mūsų nuotaikai ir energijos lygiui dienos metu.

Dabar naujas Endocrine Society tyrimas skelbia, kad pusryčiai daro netgi didesnę įtaką nei buvo manoma iki šiol. Tyrime teigiama, kad gausius pusryčius valgantys žmonės sudegina daugiau kalorijų nei tie, kurie valgo gausią vakarienę. Sočiai pusryčiaujantys žmonės taip pat jaučia mažesnį alkį dienos metu, mažesnį potraukį saldumynams ir visą dieną turi sveikesnį gliukozės ir insulino kiekį kraujyje.

ŽMONIŲ MEDŽIAGŲ APYKAITA PO PUSRYČIŲ YRA AKTYVESNĖ

Tyrėjai įvertino 16 žmonių, kurie pakaitomis valgė mažai kalorijų turinčius pusryčius bei kaloringą vakarienę ir po to atvirkščiai.

Buvo stebima dalyvių dietos sukelta termogenezė (DIT) – rodiklis rodantis po valgio virškinimui sunaudotą energiją. Taip pat stebėtas bendras alkis, gliukozės kiekis kraujyje ir potraukis saldumynams.

Tyrėjai nustatė, kad vidutiniškai dalyvių DIT rodiklis buvo 2,5 karto didesnis po pusryčių nei vakarienės. Tai rodo, kad žmonių metabolizmas yra aktyvesnis po rytinio valgymo.

Be to, sočių pusryčių valgymas buvo susietas su mažesniu alkio jausmu dienos metu ir mažesniu potraukiu saldumynams.

Palyginti su daug kalorijų turinčiais pusryčiais, mažai kalorijų turintys pusryčiai skatino dažniau užkandžiauti dienos metu. Be to, nesočius pusryčius valgę žmonės buvo labiau linkę daugiau suvalgyti vakarienės metu.

Gliukozė ir insulinas taip pat buvo mažesni po pusryčių nei po vakarienės.

Šie duomenys yra naudingi norintiems sulieknėti. Taip pat sergantiems diabetu, kurių gliukozės kiekis kraujyje yra didesnis už normalų.

PUSRYČIŲ PRALEIDINĖJIMAS LĖTINA MEDŽIAGŲ APYKAITĄ

Pasak tyrėjų, pusryčių atsisakymas yra dažna praktika, kurios griebiasi siekiantys numesti svorio. Tačiau tyrimai rodo, kad žmonės kurie atsisako pusryčių, dažniau užkandžiauja ir persivalgo dienos metu, taip ir nepasiekdami išsikeltų lieknėjimo tikslų.

„Pusryčių praleidinėjimas prieštarauja įprastam cirkadiniam ritmui. Tiems, kurie jaučia alkio jausmą rytais, bet jį užslopina – piktnaudžiavimas maistu dažnai pasireiškia pietų metu. Tada siekiama kompensuoti kalorijų stygių persivalgant. Visa tai susiję su psichologiniais dalykais“ – teigia Dr. Minisha Sood, endokrinologė iš Lenox Hill ligoninės, New York‘e.

Medžiagų apykaitai didelę įtaką turi cirkadinis paros ritmas. Žmonės insulinui yra jautresni rytais, o tai reiškia, kad ryte organizmas turi pagaminti mažiau insulino tam, kad būtų sukontroliuotas gliukozės kiekis kraujyje po valgio.

Be to, žmonės ryte ir dieną yra fiziškai aktyvesni, o fizinis aktyvumas padeda reguliuoti insulino ir gliukozės kiekį kraujyje.

VALGYKITE PUSRYČIUS

Tyrėjai rekomenduoja valgyti didesnius patiekalus pirmoje dienos pusėje, ypač jeigu norite numesti svorio. Kaip rodo tyrimas, medžiagų apykaita sulėtėja naktį, todėl organizmui sunkiau suvirškinti maistą ir panaudoti jį energijai.

Be to, stenkitės valgyti kokybiškus pusryčius – vaisius, kiaušinius, avižinius dribsnius, jogurtą. Venkite perdirbtų maisto produktų, įskaitant saldžius dribsnius ir įvairias bandeles (šie produktai įsisavinami greičiau ir gali sukelti cukraus lygio kraujyje padidėjimą).

Nemokamas pristatymas

Nuo 35 € krepšelio vertės

Grąžinimo garantija

Grąžinkite per 14 d.

Kokybės garantija

Sertifikuota, registruota VMVT

100% saugus atsiskaitymas

SEB / Swedbank / PayPal / Paysera