Prekių krepšelis

The Science of Nutrition

Nemokamas pristatymas nuo 35 € krepšelio vertės

labas@healthylife.lt | +370 607 72107

Informacija

Kontaktai

+370 607 72107
labas@healthylife.lt

Socialiniai tinklai

Serotoninas

Serotoninas: laimės hormonas

Serotoninas yra hormonas ir neurotransmiteris – cheminis junginys pernešantis informaciją per smegenis ir kūną. Tai turbūt vienas iš geriau žinomų hormonų, nes jis susijęs su atsipalaidavimu, miego kokybe, pasitenkinimu ir ramybe. Dėl šios priežasties jis kartais vadinamas laimės hormonu. Bet ar žinote, kad jis taip pat galį įtakoti apetitą ir kūno svorį?

Moterų organizmai įprastai gamina mažesnį serotonino kiekį nei vyrų. Be to, moterims šio hormono lygis dar labiau nukrenta menstruacinių ciklų metu, dėl serotonino ryšiu su moterišku hormonu estrogenu. Kai sumažėja estrogeno kiekis, serotonino kiekis taip pat sumažėja, todėl išryškėja tipiniai PMS simptomai – dirglumas, bloga nuotaika, depresija.

SEROTONINO GAMYBĄ SKATINANTYS PRODUKTAI

Moksliniai tyrimai neabejotinai įrodė, kad maisto produktai, kuriuos vartojame reguliariai – turi tiesioginę įtaką mūsų savijautai ir mąstymui. Triptofanas – aminorūgštis – yra pagrindinis ingredientas, kurį organizmas naudoja serotonino gamybai. Tačiau, organizmas pats negamina triptofano, todėl jis turi būti gaunamas su maistu. Dėl šios priežasties triptofanas yra žinomas kaip esminė aminorūgštis.

Triptofanas į organizmą patenka baltymų pavidalu. Vieni geriausių šaltinių: bananai, avokadai, vištiena, pupelės, kiaušiniai, žuvis ir kalakutiena.

5-HTP

5-HTP, 90 kapsulių

  • 50 mg 5-HTP (5-hidroksitriptofano) vienoje kapsulėje
  • Pagaminta iš Griffonia simplicifolia augalo sėklų
  • Pakuotėje yra 90 kapsulių
  • Tinka vegetarams ir veganam

HORMONAI

Hormonai yra protingi organizmo cheminiai junginiai pernešantys signalus (informaciją) iš vienų ląstelių į kitas. Jie išsiskiria tiesiai į kraują, kurio pagalba juda į įvairius organus ir audinius bei juose atlieka savo funkcijas. Serotoninas yra vienas iš hormonų, tačiau yra daug kitų, kurie reikalingi kitoms funkcijoms ir organizmo procesams. Tiesą sakant hormonai veikia viską nuo emocijų, apetito, svorio, miego, smegenų funkcijos, lytinio potraukio, medžiagų apykaitos ir daugiau.

Kai hormonų balansas organizme yra tinkamas ir jie harmoningai veikia su kitomis kūno sistemomis, jūs jaučiatės energingiau, sveikiau ir tiesiog geriau. Ir priešingai, pasireiškus hormonų disbalansui gali:

  • Didėti svoris arba priešingai – mažėti (pvz., dėl atsparumo insulinui);
  • Kauptis riebalai (kai endokrininė sistema patiria stresą dėl tam tikrų hormonų nepakankamumo);
  • Atsirasti nuovargis (pvz., dėl nestabilaus cukraus kiekio kraujyje);
  • Apimti nerimas, depresija ir dirglumas (dėl per mažo serotonino kiekio organizme);
  • Nemiga ir blogas miegas (padidėjus kortizolio kiekiui, kuris įtakoja įvairių hormonų disbalansą).

Geras kartu veikiančių hormonų pavyzdys – serotoninas, triptofanas ir insulinas. Triptofanui reikia šiek tiek cukraus, kad jis veiktų efektyviai. Taip yra todėl, kad cukrus stimuliuoja hormono insulino išsiskyrimą, kuris padeda serotoninui patekti į smegenis ir atlikti savo darbą.

HORMONŲ BALANSAS

Kaip matote, hormonai veikia kartu įvairiais būdais. Praktiškai tai reiškia, kad sutrikus vieno jų pusiausvyrai bus paveikti ir kiti. Todėl žmonių organizmai turi išlaikyti balansą ir nuolat gauti visas reikiamas medžiagas hormonams gaminti.

Hormonai (ypatingai serotoninas) yra susiję su tuo kaip jaučiamės. Todėl priimdami protingus sprendimus susijusius su maistu kurį valgote kiekvieną dieną, galite įtakoti savo ne tik fizinę, bet ir psichologinę savijautą.

Todėl rinkitės:

  • Natūralius, fermentų gausius maisto produktus;
  • Liesus baltymus;
  • Produktus, kuriuose gausu omega riebiųjų rūgščių;
  • Žemo GI (glikemijos indekso) produktus, kurie padeda palaikyti stabilų cukraus kiekį kraujyje;
  • Mitybą, kurioje mažiau perdirbtų produktų ir sočiųjų riebalų.

Tokio tipo mityba padės palaikyti hormonų pusiausvyrą, o taip pat sveiką širdį, virškinimo sistemą, smegenis bei liemenį. Tikėtina, kad geriau kontroliuosite apetitą, turėsite daugiau motyvacijos sportuoti ir būsite stabilesnės nuotaikos.

Todėl mityba yra pagrindinis veiksnys. Ir ne tik todėl, kad maistas yra žaliava hormonų gamybai. Visai neseniai moksliniais tyrimais buvo nustatyta, kad serotonino organizmas gamina daugiau žarnyne nei smegenyse. Todėl yra labai aiškus ryšys tarp to ką valgome ir kaip jaučiamės.

Nemokamas pristatymas

Nuo 35 € krepšelio vertės

Grąžinimo garantija

Grąžinkite per 14 d.

Kokybės garantija

Sertifikuota, registruota VMVT

100% saugus atsiskaitymas

SEB / Swedbank / PayPal / Paysera