The Science of Nutrition

Nemokamas pristatymas nuo 35 € krepšelio vertės

labas@healthylife.lt | +370 607 72107

Informacija

Kontaktai

+370 607 72107
labas@healthylife.lt

Socialiniai tinklai

Sėdėjimo žala

Sėdite visą dieną? Svarbu mankštintis papildomai

Žmonių, kurie darbe didžiąją laiko dalį sėdi, mirties nuo visų priežasčių rizika yra 16 % didesnė, o mirties nuo širdies ligų – 34 % didesnė, palyginti su žmonėmis, kurie dieną dirba aktyviai, teigiama naujame tyrime, paskelbtame žurnale „JAMA Open Network“.

Tyrime teigiama, kad žmonės, kurie per daug sėdi, turėtų kasdien papildomai 15-30 minučių užsiimti fizine veikla, kad jų rizika sumažėtų iki žmonių, kurie didžiąją dienos dalį darbe nesėdi, lygio.

TYRIMO EIGA

Mokslininkai tyrė duomenis, gautus iš maždaug 482 000 Taivano gyventojų kas pusmetį atliekamų sveikatos patikrinimų 1996-2017 m. Jų buvo klausiama apie tai, kiek jie sėdi darbe, ir apie gyvenimo būdo rizikos veiksnius, tokius kaip rūkymas, alkoholio vartojimas ir fizinio aktyvumo lygis.

Apie 60 % tyrime dalyvavusių žmonių priklausė dažniausiai sėdinčių asmenų grupei, 29 % – pakaitomis sėdinčių ir nesėdinčių asmenų grupei, o 10 % – dažniausiai nesėdinčių asmenų grupei. Darant išvadas buvo atsižvelgta į rizikos veiksnius ir kitus kintamuosius.

Tyrėjai nustatė, kad didžiausia rizika buvo grupėje, kuri sėdėjo didžiąją dienos dalį. Vidutinės grupės, kuri pakaitomis sėdėjo ir nesėdėjo, mirtingumo rizika buvo maždaug tokia pati kaip ir nesėdinčiųjų, t. y. bent truputis judėjimo buvo labai naudingas.

REKOMENDACIJOS

„Didelę riziką, susijusią su ilgalaikiu profesiniu sėdėjimu, galima sumažinti darant reguliarias pertraukas ir užsiimant papildoma fizine veikla“, – teigiama tyrimo išvadose. „Sisteminiai pokyčiai, tokie kaip dažnesnės pertraukos, stovimi stalai, fiziniam aktyvumui skirtos erdvės darbo vietoje ir sporto klubo narystės lengvatos, gali padėti sumažinti riziką.“

CNN sveikatingumo ekspertė medicinos mokslų daktarė Leana Wen, skubiosios medicinos gydytoja ir Džordžo Vašingtono universiteto docentė, pateikė pasiūlymų, kaip žmonės galėtų daugiau sportuoti.

„Vietoj to, kad prieš vakarienę vieną kartą pasivaikščiotumėte po apylinkes, gal pasivaikščiokite du kartus?“ – sakė ji. „Užuot ėję į sporto salę du kartus per savaitę, gal tris kartus? Gal vertėtų pasistatyti automobilį keliais kvartalais toliau ir iki darbo ir atgal eiti pėstute? Šie maži pokyčiai gali būti labai svarbūs.“

Nemokamas pristatymas

Nuo 35 € krepšelio vertės

Grąžinimo garantija

Grąžinkite per 14 d.

Kokybės garantija

Sertifikuota, registruota VMVT

100% saugus atsiskaitymas

SEB / Swedbank / Grynais