The Science of Nutrition

Nemokamas pristatymas nuo 35 € krepšelio vertės

labas@healthylife.lt | +370 607 72107

Informacija

Kontaktai

+370 607 72107
labas@healthylife.lt

Socialiniai tinklai

Kaip kovoti su nuovargiu

Savipagalbos patarimai, kaip kovoti su nuovargiu

Daugelis nuovargio atvejų atsiranda dėl streso, nepakankamo miego, netinkamos mitybos ir kitų gyvenimo būdo veiksnių. Išbandykite šiuos savipagalbos patarimus, kad atstatytumėte savo energijos lygį.

Jei jaučiate, kad kenčiate nuo nuovargio, t. y. slegiančio nuovargio, kurio nepašalina poilsis ir miegas, gali būti, kad sergate kokia nors liga. Pasikonsultuokite su šeimos gydytoju.

DAŽNIAU VALGYKITE, KAD ĮVEIKTUMĖTE NUOVARGĮ

Geras būdas išlaikyti energiją visą dieną – valgyti reguliariai kas 3-4 valandas ir sveikai užkandžiauti, o ne rečiau valgyti po didelį patiekalą.

JUDĖKITE

Galbūt jaučiate, kad mankšta yra paskutinis dalykas, apie kurį galvojate. Tačiau iš tiesų reguliariai mankštindamiesi ilgainiui jausitės mažiau pavargę, todėl turėsite daugiau energijos.

Net ir vienas 15 minučių pasivaikščiojimas gali suteikti energijos pliūpsnį, o nauda didėja dažniau užsiimant fizine veikla.

Pradėkite nuo nedidelio fizinio krūvio. Per kelias savaites ir mėnesius palaipsniui jį didinkite, kol pasieksite rekomenduojamą tikslą – 2 val. 30 min. vidutinio intensyvumo aerobinių pratimų, pavyzdžiui, važinėjimo dviračiu ar greito ėjimo, kiekvieną savaitę.

NUMESKITE SVORIO, KAD ĮGAUTUMĖTE ENERGIJOS

Jei jūsų kūnas turi antsvorio, tai gali būti varginantis dalykas. Be to, jis papildomai apkrauna širdį, todėl galite pavargti. Numeskite svorio ir jausitės daug energingesni.

Be sveikos mitybos, geriausias būdas numesti svorio ir jį išlaikyti – būti aktyvesniems ir daugiau sportuoti.

GERAI IŠSIMIEGOKITE

Daugybė žmonių neišsimiega tiek, kiek reikia, kad visą dieną išliktų žvalūs.

Patarimai, kaip gerai išsimiegoti:

  • Kasdien eiti miegoti ir keltis ryte tuo pačiu metu
  • Vengti miegoti dieną
  • Skirti laiko atsipalaiduoti prieš einant miegoti

Skaitykite daugiau: Kaip miego trūkumas kenkia sveikatai?

SUMAŽINKITE STRESĄ, KAD PADIDINTUMĖTE ENERGIJOS KIEKĮ

Stresas sunaudoja daug energijos. Pasistenkite į savo dienotvarkę įtraukti atpalaiduojančią veiklą. Tai gali būti:

  • Mankšta sporto salėje
  • Joga
  • Klausytis muzikos arba skaityti
  • Leisti laiką su draugais

Viskas, kas jus atpalaiduoja, pagerins jūsų energiją.

Skaitykite daugiau: Streso simptomai

SUMAŽINKITE KOFEINO KIEKĮ

Kofeinas yra stimuliuojanti medžiaga, o tai reiškia, kad dėl jo jaučiatės budresni. Tačiau jis taip pat gali sutrikdyti įprastą miego ritmą, dėl to gali sutrikti miegas ir atsirasti nuovargis dieną.

Produktai, kuriuose yra kofeino:

  • Kava
  • Arbata
  • Gazuoti gėrimai
  • Energetiniai gėrimai
  • Kai kurie vaistai nuo skausmo ir vaistažolių preparatai

Kofeino poveikis organizmui gali trukti iki 7 valandų, todėl, jei jums sunku užmigti, venkite jo vakare.

Jei norite visiškai atsisakyti kofeino, rekomenduojama jo vartojimą mažinti palaipsniui. Staigus jo atsisakymas gali sukelti nemigą ir galvos skausmus.

Skaitykite daugiau: Jautrumas kofeinui

VARTOKITE MAŽIAU ALKOHOLIO

Nors pora taurių vyno vakare gali padėti užmigti, išgėrus alkoholio miegama ne taip giliai. Kitą dieną jausitės pavargę, net jei miegosite 8 valandas.

Sumažinkite alkoholio kiekį prieš miegą. Geriau pailsėsite ir turėsite daugiau energijos.

Rekomenduojama, kad vyrai ir moterys neturėtų reguliariai išgerti daugiau kaip 14 alkoholio vienetų per savaitę ir turėtų stengtis kiekvieną savaitę turėti kelias dienas be alkoholio.

GERKITE DAUGIAU VANDENS, KAD TURĖTUMĖTE DAUGIAU ENERGIJOS

Kartais jaučiatės pavargę vien dėl to, kad esate šiek tiek dehidratuoti. Stiklinė vandens padės, ypač po fizinio krūvio.

Nemokamas pristatymas

Nuo 35 € krepšelio vertės

Grąžinimo garantija

Grąžinkite per 14 d.

Kokybės garantija

Sertifikuota, registruota VMVT

100% saugus atsiskaitymas

SEB / Swedbank / Grynais