Prekių krepšelis

The Science of Nutrition

Nemokamas pristatymas nuo 35 € krepšelio vertės

labas@healthylife.lt | +370 607 72107

Informacija

Kontaktai

+370 607 72107
labas@healthylife.lt

Socialiniai tinklai

Mėsa

Raudona mėsa, perdirbta mėsa ir širdies sveikata

Sveikatos ekspertai seniai įtarė, kad per didelis mėsos vartojimas gali turėti neigiamos įtakos mūsų sveikatai. Tačiau, 2019 metų lapkričio mėnesį „Annals of Internal Medicine“ paskelbtame, prieštaringai vertinamame tyrime teigiama, kad raudona mėsa nėra tokia kenksminga, kaip buvo manoma. Tyrime taip pat tvirtinama, kad nėra įrodymų jog sumažinus raudonos ar perdirbtos mėsos suvartojimą būtų pasiekiama reikšmingos naudos sveikatai.

Tyrimas prieštaravo ankstesnėms mokslinėms nuomonėms apie mėsos vartojimą ir taip pat sukėlė daug diskusijų apie mėsos vartojimo naudą, riziką ir žalą.

Dabar, tyrėjai iš Northwestern Medicine ir Cornell University atidžiau ištyrė mėsos poveikį mūsų sveikatai ir nustatė, kad valgant per daug perdirbtos ir neperdirbtos mėsos iš tikrųjų padidėja širdies ligų ir mirties rizika.

Tie, kurie valgė didesnį kiekį perdirbtos ir neperdirbtos mėsos ar paukštienos (bet ne žuvies), turėjo šiek tiek didesnę širdies ligų riziką.

Kitame, JAMA Internal Medicine paskelbtame tyrime teigiama, kad žmonės, kurie valgė didesnį kiekį perdirbtos ir neperdirbtos mėsos, be ne vištienos ar žuvies, turėjo šiek tiek didesnę mirties riziką.

„Šio tyrimo išvados rodo, kad neperdirbtos raudonos mėsos ir perdirbtos mėsos suvartojimo sumažinimas gali turėti teigiamos naudos sveikatai“, – teigė pagrindinis tyrimo autorius Victor‘as Zhong‘as.

MĖSOS VARTOJIMAS BUVO SUSISIETAS SU ŠIEK TIEK DIDESNE RIZIKA

Tyrėjai išanalizavo beveik 30 000 suaugusiųjų, kurie anksčiau nebuvo susidūrę su širdies ir kraujagyslių ligomis, trijų dešimtmečių sveikatos duomenis.

Informacija apie dalyvių maisto racioną buvo pateikiama savarankiškai, pildant klausimynus. Taip pat naudojant istorinius mitybos duomenis.

Tyrėjai standartizavo porcijų dydžius: vienai porcijai prilyginta 114 gramų neperdirbtos raudonos mėsos  ar paukštienos, arba 85 gramai žuvies. Kalbant apie perdirbtą mėsą, vienai porcijai prilyginti 2 griežinėliai rūkytos šoninės, 2 dešrelės, ar 1 dešrainis.

Tada tyrėjai peržiūrėjo tiriamųjų trijų dešimtmečių širdies ir kraujagyslių ligų skaičių, įskaitant insultus, širdies nepakankamumo atvejus, mirties atvejus nuo kraujagyslių ir širdies ligų.

Buvo nustatyta, kad žmonės, kurie per savaitę valgydavo dvi porcijas raudonos mėsos, be ne žuvies, turėjo 3% didesnę širdies ligų ir priešlaikinės mirties riziką. Rizika išaugdavo iki 7% vartojant perdirbtą raudoną mėsą.

Tie, kurie per savaitę valgydavo po dvi porcijas paukštienos, susidūrė su 4% didesne širdies ligų rizika, tačiau tyrėjai sako, kad nepakanka duomenų, kad būtų galima pateikti aiškias rekomendacijas dėl paukštienos.

Tyrėjai nenustatė jokio ryšio tarp žuvies vartojimo ir širdies ligų ar mirties.

MĖSA

Mėsa yra kokybiškas baltymų, vitaminų ir mineralų šaltinis, tačiau vis dar iki galo neaišku, kodėl per didelis jos kiekis gali pakenkti mūsų sveikatai.

„Biologiniai mechanizmai, pagrindžiantys neperdirbtos raudonos mėsos, perdirbtos mėsos vartojimą ir širdies ligas, nebuvo iki galo išsiaiškinti“, – teigė Zhong‘as.

Zhong‘as mano, kad padidėjusi rizika gali būti susijusi su tam tikrose mėsos rūšyse esančiu dideliu sočiųjų riebalų kiekiu, maistiniu cholesteroliu, hemo geležies ir pridėtinio natrio kiekiu. Visos šios medžiagos siejamos su daugybe širdies sveikatos sutrikimų, įskaitant hipertenziją, aukštą cholesterolio kiekį, kraujagyslių kalkėjimą, atsparumą insulinui ir diabetą.

Manhattan Cardiovascular Associates sertifikuota kardiologė ir lipidologė dr. Nicole Harkin sako, kad valgant daug raudonos mėsos padidėja kraujospūdis ir cholesterolio kiekis – du dideli širdies ligų rizikos veiksniai.

„Mėsos vartojimas taip pat gali turėti kitą neigiamą poveikį širdžiai ir kraujagyslių sistemai, kurį mes vis dar tiriame. Pavyzdžiui, neigiamai paveikti kraujagyslių gleivinę, vadinamą endotelio disfunkcija“, – teigia Harkin.

AR REIKIA ATSISAKYTI MĖSOS?

Taigi, koks mėsos kiekis yra saugus? Remiantis naujuoju Zhong‘o tyrimu, bet koks mėsos vartojimas yra siejamas su šiek tiek didesne rizika.

„Mūsų tyrimas nenustatė jokio saugaus, neperdirbtos ir perdirbtos mėsos, suvartojimo kiekio. Tik nulinis mėsos suvartojimas nebuvo susijęs su padidėjusia širdies ligų ir priešlaikinės mirties rizika“, – teigė Zhong‘as.

Dr. Nicole Harkin savo pacientams pataria raudoną mėsą valgyti retai (daugiausiai maždaug du kartus per mėnesį) ir vengti perdirbtos mėsos.

Ji taip pat rekomenduoja valgyti daugiau daržovių, vaisių, neskaldytų grūdų ir pupelių – visi šie produktai gali padėti sumažinti širdies ligų riziką ir palaikyti sveikatą.

„Nors nežinome organizmui priimtino mėsos kiekio (ir jis tikriausiai skirtingiems žmonėms skiriasi dėl kitų veiksnių, tokių kaip genetika, gyvenimo būdas ir aplinka), šis ir kiti tyrimai rodo ryšį tarp porcijų – kuo daugiau mėsos suvartojama, tuo didesnė širdies ligų rizika“, – sakė dr. Nicole Harkin.

PABAIGAI

Naujais tyrimais nustatyta, kad valgant per daug neperdirbtos ir perdirbtos mėsos padidėja širdies ligų ir mirties rizika.

Šis, naujas tyrimas atliktas po prieštaringai vertinamos ataskaitos, kuri pasirodė 2019 metų lapkričio mėnesį, teigiant, kad mažesnis mėsos suvartojimas neturi jokios įtakos širdies sveikatai.

Sveikatos ekspertai mano, kad mėsa lemia du didelius širdies ir kraujagyslių ligų rizikos veiksnius – padidina kraujospūdį ir cholesterolio kiekį.

Nemokamas pristatymas

Nuo 35 € krepšelio vertės

Grąžinimo garantija

Grąžinkite per 14 d.

Kokybės garantija

Sertifikuota, registruota VMVT

100% saugus atsiskaitymas

SEB / Swedbank / PayPal / Paysera