The Science of Nutrition

Nemokamas pristatymas nuo 35 € krepšelio vertės

labas@healthylife.lt | +370 607 72107

Informacija

Kontaktai

+370 607 72107
labas@healthylife.lt

Socialiniai tinklai

Kodėl auga svoris

Priežastys, kodėl svoris kinta dienos bėgyje

Jūsų mityba

Svoris didėja ir mažėja dėl energijos suvartojimo (valgymo) ir energijos išskyrimo (kalorijų deginimo) pusiausvyros.  Jei suvartojate daugiau, nei sudeginate, priaugate svorio – kartais iš karto. Svorį numesti taip pat gali būti sunku. Ekspertai teigia, kad norint numesti 0.5 kg, per savaitę kasdien reikia suvartoti 500 kalorijų mažiau nei įprastai.

Kaip sveriatės

Negalite tiesiog užšokti ant vonios kambario svarstyklių ir kiekvieną kartą tikėtis tikslaus matavimo. Grindys, ant kurių stovi svarstyklės (jos turėtų būti ant kieto paviršiaus), tai, kaip stovite (svoris tolygus abiem kojoms), ir drabužiai, kuriuos dėvite (arba nedėvite), turi būti vienodi.  Jei taip nėra, galite matyti skirtingus skaičius.

Naudojamos svarstyklės

Visi žinome, kad gydytojo kabinete galite užlipti ant svarstyklių, grįžti namo, užlipti ant savųjų ir pamatyti reikšmingą skirtumą. Svarstyklės skiriasi. Skaitmeninės paprastai yra tikslesnės. Kad ir kokias naudojate, prieš lipdami ant svarstyklių būtinai nustatykite nulį.

Kada sveriatės

Rytas paprastai yra geriausias laikas gauti tiksliausius rodmenis. Esate išsimiegoję ir tikriausiai dar nedaug valgėte ar gėrėte. Tačiau dienai įsibėgėjus, tai padarysite. Tikėkitės, kad po gausaus maisto svarstyklių rodmenys bus aukščiausi.

Mankšta

Kai kurie sportininkai po vienos treniruotės gali numesti nuo 6 iki 10 % savo kūno svorio (daugiausia prakaituodami). Jūsų pokytis gali būti ne toks drastiškas. Tačiau po apsilankymo sporto salėje numesti kilogramą nėra neįprasta.

Jūsų sveikata

Ligos ir susirgimai gali lemti netikėtus svorio pokyčius. Vėžys, diabetas, širdies nepakankamumas ir net paprastas peršalimas gali turėti šalutinį poveikį. Jei prarandate apetitą arba sulaikote vandenį, svarstyklės gali pakrypti į vieną ar kitą pusę. Pasikalbėkite su gydytoju, jei pastebėjote pokyčių, kurių nesitikėjote.

Vartojami vaistai

Daugelis vaistų, įskaitant priešuždegiminius, antihistamininius ir opiatus, gali sukelti greitą svorio kritimą. Kiti vaistai, pavyzdžiui, insulinas, antidepresantai ir kai kurie vaistai nuo epilepsijos, gali paskatinti greitą svorio augimą. Visada klauskite gydytojo apie vartojamų receptinių ir nereceptinių vaistų šalutinį poveikį.

Geriama per daug vandens

Jei geriate daug vandens ir nesportuojate, tai iškart matysis ant svarstyklių. Tai nereiškia, kad turėtumėte jo atsisakyti. Ilgainiui vandens gėrimas (ypač vietoj kaloringų saldžių gėrimų) gali padėti numesti svorio.

Neišgeriate pakankamai vandens

Maždaug 55-75 % jūsų kūno sudaro vanduo. Nukritus žemiau savo natūralaus lygio, gali skaudėti galvą arba išsausėti oda. Jei vandens kiekis yra per mažas, gali sutrikti mąstymas. Taip pat gali staiga nukristi svoris.

Kavos vartojimas

Tyrimai rodo, kad kavos puodelis (arba trys) gali padėti kontroliuoti svorį. Kofeinas gali padėti numalšinti apetitą arba sudeginti keletą kalorijų. Tačiau būkite atsargūs: Daug kalorijų ir riebalų turintis gėrimas gali pakreipti svarstykles į priešingą pusę.

Druska

Per didelis druskos kiekis maiste kenkia širdžiai. Dėl jos taip pat gali kauptis vanduo. Tai gali padidinti svorį. Be to, žmonės, kurių mityboje yra daug natrio, yra linkę valgyti daugiau perdirbtų maisto produktų ir užkandžių. Juose yra daug riebalų ir kalorijų. Per didelis jų kiekis gali padėti greitai priaugti kilogramų.

Pertraukėlės į tualetą arba jų trūkumas

Svoris gali keistis priklausomai nuo to, kiek kartų naudojatės tualetu. Suvalgėte didelį kiekį maisto, bet neišsituštinote? Tai parodo. (Tai vadinama fekalijų svoriu.) Per daug išgėrę, jei nesituštinate, taip pat galite užfiksuoti ant svarstyklių. Kita vertus, viduriavimas gali sukelti dehidrataciją ir svorio kritimą.

Miego įpročiai

Tyrimai rodo, kad tai, kiek miegate, gali pakeisti jūsų svorį.  Pavyzdžiui, po bemiegių naktų galite jaustis alkanesni nei įprastai. Dėl to galite valgyti gausiau, o tai gali paskatinti svorio šuolį.

Jūsų amžius

Gali būti, kad tą dieną, kai jums sukanka 30 (arba 40 ar 50) metų, jūsų svoris nepasikeis. Tačiau su amžiumi daugelis mūsų natūraliai priauga svorio (galime tapti mažiau aktyvūs arba patirti kitų pokyčių, pavyzdžiui, menopauzę).  Maždaug po 60 metų galite pradėti prarasti apetitą (gali būti sunkiau kramtyti, galite sirgti ar pan.). Dėl to gali kristi kilogramai.

Jūsų savijauta

Nors kelis kartus per dieną lipate ant svarstyklių, žinokite, kad vyksta pokyčiai. Per daug dėl to nesijaudinkite. Kasdienis svėrimasis ir šių pakilimų bei nuosmukių stebėjimas gali padėti jums išlaikyti sveiką svorį arba bent jau neperžengti poros kilogramų ribos.

Nemokamas pristatymas

Nuo 35 € krepšelio vertės

Grąžinimo garantija

Grąžinkite per 14 d.

Kokybės garantija

Sertifikuota, registruota VMVT

100% saugus atsiskaitymas

SEB / Swedbank / Grynais