Prekių krepšelis

The Science of Nutrition

Nemokamas pristatymas nuo 35 € krepšelio vertės

labas@healthylife.lt | +370 607 72107

Informacija

Kontaktai

+370 607 72107
labas@healthylife.lt

Socialiniai tinklai

Prediabetas

Prediabetas: kaip pagerinti būklę natūraliais būdais

Prediabetas reiškia, kad asmens cukraus kiekis kraujyje yra didesnis už įprastą. Ši būklė gali padidinti riziką susirgti II tipo cukriniu diabetu. Tačiau yra natūralių būdų tai sustabdyti.

Antsvorio atsikratymas ir reguliarus fizinis krūvis yra veiksmai, kuriuos žmonės gali atlikti norėdami normalizuoti cukraus kiekį kraujyje ir atsikratyti prediabeto. Kiti metodai, tokie kaip streso mažinimas ir miego kokybės gerinimas, taip pat gali būti naudingi.

KAS YRA PREDIABETAS?

Diabetas reiškia, kad asmens cukraus kiekis kraujyje yra nuolat per didelis. Kitas cukraus kiekio kraujyje pavadinimas yra gliukozės kiekis kraujyje.

Prediabetas yra būklė, kai cukraus kiekis kraujyje yra didesnis už normą, tačiau jo lygis dar nėra toks didelis, kaip sergant diabetu.

Paprastai žmogaus virškinimo sistema suskaido maistą, kad gautų gliukozę, kuri patenka į kraują. Hormonas, vadinamas insulinu, padeda ląstelėms pasisavinti gliukozę ir panaudoti ją energijai.

Diabeto tipai turi skirtingas priežastis:

  • I tipo cukrinis diabetas: organizmo imuninė sistema atakuoja kasos ląsteles, gaminančias insuliną. Be insulino gliukozė lieka kraujyje, todėl padidėja cukraus kiekis kraujyje.
  • II tipo cukrinis diabetas: ląstelės nustoja reaguoti į insuliną, o tai turi įtakos jų gebėjimui pasisavinti gliukozę iš kraujo. Tai vadinama atsparumu insulinui.
  • Prediabetas: ląstelės gali tapti atsparios insulinui arba organizmas gali pradėti gaminti mažiau insulino. Cukraus kiekis kraujyje padidėja, bet ne tiek, kiek sergant II tipo diabetu.

Diabetas gali sukelti sveikatos problemų, įskaitant:

  • Širdies ligas
  • Insultą
  • Inkstų ligas
  • Nervų pažeidimus
  • Akių problemas

Prediabetas padidina širdies ligų ir insulto riziką, taip pat riziką susirgti II tipo cukriniu diabetu.

AR ĮMANOMA PREDIABETO ATSIKRATYTI NATŪRALIAIS BŪDAIS?

Jei asmuo serga I tipo cukriniu diabetu, jam reikia kasdienių insulino injekcijų ligos valdymui. Mokslininkai dar nerado būdo kaip išgydyti I tipo diabetą.

Sergantys II tipo diabetu gali pagerinti savo būklę atsikratydami antsvorio. Remisija pasiekiama, jei asmens cukraus kiekis kraujyje yra normalus šešis mėnesius ir ilgiau. Tačiau remisija nėra išgijimas, nes liga gali atsinaujinti.

Tiems, kam nustatomas prediabetas, tokie veiksmai kaip svorio metimas ir reguliarus fizinis krūvis gali padėti pakoreguoti atsparumą insulinui. Šie veiksmai gali užkirsti kelią arba sulėtinti II tipo diabeto progresavimą.

VEIKSMAI, GALINTYS PADĖTI ATSIKRATYTI PREDIABETO

Antsvorio atsikratymas ir reguliarus fizinis krūvis yra pagrindiniai veiksniai kontroliuojant cukraus kiekį kraujyje. Kitos priemonės taip pat gali būti naudingos.

Mitybos pokyčiai

Mitybos įpročių keitimas gali būti svarbus žingsnis, siekiant atsikratyti prediabeto. Nacionalinis diabeto ir virškinimo bei inkstų ligų institutas (JAV) norintiems sulieknėti ir užkirsti kelią ar atitolinti II tipo cukrinį diabetą, rekomenduoja vartoti mažiau kalorijų ir rinktis neriebius maisto produktus.

Asmuo turėtų rinktis maisto produktus, kuriuose yra mažai pridėtinių cukrų, sočiųjų riebalų ir transriebalų. Reikėtų vengti produktų, kuriuose yra daug kalorijų, riebalų ir cukraus.

Amerikos Diabeto Asociacija teigia, kad nėra universalaus valgymo plano žmonėms, sergantiems diabetu ar prediabetu.

Kai kuriems žmonėms gerai tinka Viduržemio jūros dieta. Laikantis šio mitybos plano žmogus valgo daug vaisių, daržovių ir viso grūdo produktų. Valgo ribotą kiekį paukštienos, kiaušinių, žuvies ir pieno produktų. Alyvuogių aliejus yra pagrindinis riebalų šaltinis.

Valgyti mažiau angliavandenių

Kiti prediabetu sergantys žmonės gali pasirinkti mažai angliavandenių turintį mitybos planą. Tyrimai rodo, kad mažai ir labai mažai angliavandenių turintys mitybos planai padeda sumažinti cukraus kiekį kraujyje žmonėms, sergantiems II tipo cukriniu diabetu. Šių tyrimų metu, tiriamieji iš angliavandenių gavo 40-45% dienos kalorijų.

Pakankamas miegas ir miego apnėjos gydymas

Diabetes Care atliktas tyrimas nustatė ryšį tarp trumpesnio nei 5 valandos per naktį ir ilgesnio nei 8 valandos per naktį miego ir didesnio cukraus kiekio kraujyje. Tyrime dalyvavo prediabetu ir negydytu II tipo cukriniu diabetu sergantys asmenys, taip pat turintys antsvorio ir nutukę.

Kiti tyrimai rodo ryšį tarp miego apnėjos ir cukraus kiekio kraujyje kontrolės žmonėms, sergantiems diabetu.

Fizinis aktyvumas

Reguliarus fizinis aktyvumas, pavyzdžiui, vaikščiojimas, gali padėti išvengti ar pakeisti prediabeto būklę ir atsparumą insulinui.

Jei asmuo visiškai nesportuoja, gali pradėti nuo 5-10 minučių pasivaikščiojimo daugelį savaitės dienų, palaipsniui aktyvumą didinant iki 30 minučių.

Taip pat gali būti naudinga bent kartą per valandą atsikelti ir pajudėti, vietoje ilgų sėdėjimo periodų.

Antsvorio atsikratymas

Sergantys prediabetu ir antsvorio turintys asmenys gali sumažinti riziką susirgti II tipo cukriniu diabetu, numesdami apie 5-7% svorio. 90 kilogramų sveriančiam asmeniui, tai reikštų apie  4,5 – 6,5 kg.

Journal of General Internal Medicine paskelbtame tyrime buvo nagrinėjamas antsvorio atsikratymas per 6 mėnesius po prediabeto diagnozės nustatymo. Žmonės, netekę apie 10% savo kūno svorio, per ateinančius 3 metus riziką susirgti II tipo cukriniu diabetu sumažinto 85%.

Tiems, kurie atsikratė nuo 5% iki 7% savo kūno svorio, rizika susirgti II tipo cukriniu diabetu per trejus metus sumažėjo 54%.

Mesti rūkyti

Aktyvūs rūkaliai susiduria su 30% – 40% didesne diabeto rizika. Rizika didėja priklausomai nuo surūkomų cigarečių kiekio. Tyrimai rodo, kad insulinas yra mažiau efektyvus, jei II tipo cukriniu diabetu sergantys žmonės yra veikiami nikotino.

Palaikyti hidrataciją

Tyrimai rodo, kad geriant daug vandens gali būti kontroliuojamas cukraus kiekis kraujyje. Diabetes Care tyrime dalyvavo 3615 vidutinio amžiaus vyrų ir moterų, kurių cukraus kiekis kraujyje buvo normalus. Po 9 metų 565 dalyviai turėjo aukštą cukraus kiekį kraujyje, o 202 sirgo diabetu. Nustatyta, kad daugiau nei 0,5 l vandens per dieną išgėrę tyrimo dalyviai turėjo 28% mažesnę tikimybę susidurti su padidėjusiu cukraus kiekiu kraujyje nei tie, kurie vandens gėrė mažiau.

Vengti alkoholio

Kai kurie tyrimai rodo, kad mažesnis alkoholio vartojimas gali sumažinti asmens riziką susirgti II tipo cukriniu diabetu, tuo tarpu didesnis vartojimas gali padidinti riziką.

Diabetu ar prediabetu sergantiems žmonėms Amerikos Diabeto Asociacija rekomenduoja vartoti saikingai, jei jie nusprendžia vartoti alkoholį. Saikingas vartojimas yra ne daugiau kaip vienas gėrimas per dieną moterims ir du gėrimai per dieną vyrams. Vienas gėrimas yra 150 ml vyno, 330 ml alaus ar 40 ml stipriųjų gėrimų.

Streso mažinimas

Stresas skatina organizmą išskirti tokius hormonus kaip adrenalinas ir kortizolis, teigia Diabetes UK. Dėl nuolatinio streso gali padidėti cukraus kiekis kraujyje. Skirdamas daugiau laiko poilsiui ir atsipalaidavimui, žmogus gali geriau valdyti savo streso lygį.

KADA KREIPTIS Į GYDYTOJĄ

Cukraus kiekio kraujyje tyrimai gali padėti nustatyti ar žmogus serga diabetu ar prediabetu.

Turintys diabeto simptomų, turėtų kreiptis į gydytoją.

Simptomai gali būti:

  • Dažnas šlapinimasis
  • Stiprus troškulys
  • Neryškus matymas
  • Nuolatinis alkis
  • Nuovargis
  • Lėtas žaizdų ar sumušimų gijimas
  • Pėdų ar rankų dilgčiojimas, tirpimas ar skausmas

Nemokamas pristatymas

Nuo 35 € krepšelio vertės

Grąžinimo garantija

Grąžinkite per 14 d.

Kokybės garantija

Sertifikuota, registruota VMVT

100% saugus atsiskaitymas

SEB / Swedbank / PayPal / Paysera