The Science of Nutrition

Nemokamas pristatymas nuo 35 € krepšelio vertės

labas@healthylife.lt | +370 607 72107

Informacija

Kontaktai

+370 607 72107
labas@healthylife.lt

Socialiniai tinklai

Prebiotikai žarnyno sveikatai

Prebiotikai: suprasti jų vaidmenį žarnyno sveikatai

Mūsų virškinamajame trakte yra apie 100 trilijonų mikroorganizmų, daugiausia bakterijų. Šie organizmai bendrai vadinami žarnyno mikrobioma.

Didžioji dauguma mūsų mikrobiomos bakterijų yra gerosios. Pagrindinis gerųjų bakterijų vaidmuo – atsverti blogąsias, kad žarnynas būtų sveikas. Jos teikia ir kitokios naudos sveikatai.

Tačiau kartais gerųjų ir blogųjų bakterijų pusiausvyra sutrinka. Štai čia į pagalbą ateina probiotikai. Probiotikai – tai gyvos bakterijos ir mielės. Jos papildo žarnyną gerosiomis bakterijomis, kad būtų atkurta gerųjų ir blogųjų bakterijų pusiausvyra.

Mažiau žinomi, bet taip pat svarbūs subalansuotai mikrobiomai palaikyti yra prebiotikai.

KAS YRA PREBIOTIKAI?

Prebiotikai – tai tam tikrų maisto produktų sudedamosios dalys, kurių žarnynas negali visiškai suvirškinti. Prebiotikų pavyzdžiai – kai kurie krakmolai, oligosacharidai, inulinas ir pektinas. Jų daugiausia yra daug skaidulų turinčiuose maisto produktuose.

Prebiotikai veikia kartu su probiotikais. Probiotikai – tai gyvi mikroorganizmai, kurie palaiko arba gerina gerųjų ir blogųjų bakterijų pusiausvyrą virškinimo sistemoje. Kai kurie maisto produktai, kuriuose yra probiotikų, yra jogurtas, kimči, daugelis sūrių, rauginti agurkai, kombučia ir rauginti kopūstai.

Tuo tarpu prebiotikai yra žarnyno bakterijų maistas, padedantis joms klestėti. Kai bakterijos maitinamos tuo, ko joms reikia, kad išliktų sveikos, jos savo ruožtu rūpinasi mūsų organizmo sveikata.

POTENCIALI PREBIOTIKŲ NAUDA SVEIKATAI

Prebiotiniai maisto produktai gali pagerinti žarnyno mikrobiomą ir sustiprinti sveikatą. Ekspertai vis dar siekia daugiau sužinoti apie prebiotikų naudą. Tačiau atlikti tyrimai parodė ryšį tarp didesnio prebiotikų suvartojimo ir

  • geresniu su maistu gaunamo kalcio įsisavinimu žarnyne
  • geresne cukraus kiekio kraujyje kontrole
  • gerai veikiančia imunine sistema
  • mažesne storosios žarnos vėžio rizika

Prebiotikų vaidmuo gali būti ne tik maisto šaltinis jūsų mikrobiomai. Vienas neseniai atliktas tyrimas parodė, kad žmonės, dvi savaites kasdien vartojantys po 30 g maisto produktų, turinčių daug augalinės kilmės prebiotiko, vadinamo inulinu, dažniau rinkosi vidutinio ar mažo kaloringumo maisto produktus, o ne kaloringus.

Be to, jų smegenų magnetinio rezonanso tomografija parodė, kad jų smegenų atlygio tinklas mažiau suaktyvėjo, kai jiems buvo rodomas kaloringas maistas. Tyrimas rodo, kad prebiotikų vartojimas gali padėti žmonėms pasirinkti sveikesnę mitybą.

Herbavel Probiotic 30

Probiotic 30 (22.5 mlrd.), 60 kapsulių

  • 30 moksliškai pagrįstų gerųjų bakterijų padermių
  • 22.5 milijardai gerųjų bakterijų vienoje kapsulėje
  • Su klinikiniais tyrimais patvirtintais LIVAUX® prebiotikais
  • Padidina itin svarbių Faecalibacterium prausnitzii (F. prau) bakterijų kiekį žarnyne

PREBIOTINIAI MAISTO PRODUKTAI, KURIUOS GALITE ĮTRAUKTI Į SAVO MITYBĄ

Prebiotikų yra įvairiuose daug skaidulų turinčiuose grūduose, daržovėse ir vaisiuose. Vieni geriausių prebiotikų yra šie produktai:

  • česnakai
  • svogūnai
  • bananai
  • sojos pupelės
  • šparagai
  • kviečiai ir viso grūdo produktai, pavyzdžiui, grūdai ir duona

Valgyti daugiau prebiotikų tinka ne visiems. Pavyzdžiui, kai kuriems žmonėms, sergantiems dirgliosios žarnos sindromu (DŽS), kai kurių prebiotikų gausi mityba gali pabloginti jų simptomus. Kita vertus, žmonėms, kurie kovoja su vidurių užkietėjimu, prebiotikai gali pagerinti žarnyno veiklą.

Svarbiausia rasti tinkamą prebiotikų pusiausvyrą, kuri jums tinka. Pradėdami lėtai ir palaipsniui didindami prebiotikų kiekį, galite išvengti galimų virškinimo sutrikimų.

Nemokamas pristatymas

Nuo 35 € krepšelio vertės

Grąžinimo garantija

Grąžinkite per 14 d.

Kokybės garantija

Sertifikuota, registruota VMVT

100% saugus atsiskaitymas

SEB / Swedbank / Grynais