Prekių krepšelis

The Science of Nutrition

Nemokamas pristatymas nuo 35 € krepšelio vertės

labas@healthylife.lt | +370 607 72107

Informacija

Kontaktai

+370 607 72107
labas@healthylife.lt

Socialiniai tinklai

Pilvo pūtimas

Pilvo pūtimas. Kaip sumažinti pilvo pūtimą?

Pilvo pūtimas tai būklė, kai po valgio jūsų pilvas išsipučia. Įprastai jį sukelia perteklinis dujų susidarymas arba virškinimo sistemos raumenų judėjimo sutrikimai.

Pilvo pūtimas po valgio dažnai gali sukelti skausmą, diskomfortą ir pilnumo jausmą. Apie 16-30% žmonių teigia, kad pūtimą jaučia reguliariai. Todėl tai yra dažna problema.

Nors pilvo pūtimą kartais sukelia rimtos sveikatos būklės, dažniausiai jį sukelia mityba ir kai kurie maisto produktai ar ingredientai, kurių netoleruoja organizmas.

Toliau pateikiame patikrintus būdus kaip sumažinti ar panaikinti pilvo pūtimą.

NEVALGYKITE PER DAUG VIENU KARTU

Kai persivalgote, galite jaustis tarsi išsipūtę, tačiau problema yra ta, kad jūs tiesiog per daug prisivalgėte. Jei valgote dideles porcijas ir po to jaučiatės blogai, pabandykite valgyti mažiau. Geriau pridėkite papildomą valgymą dienos eigoje jei to reikia.

Aibė žmonių, kurie patiria pilvo pūtimą, iš tikrųjų neturi padidėjusio skrandžio ar padidėjusio spaudimo pilvo srityje. Problema dažniausiai yra jutiminė.

Asmuo, turintis polinkį dažniau susidurti su pilvo pūtimu, diskomfortą patirs nuo mažesnio maisto kiekio nei tas, kuriam pilvą pučią retai. Dėl šios priežasties valgyti mažesnes porcijas gali būti itin naudinga.

Geresnis maisto sukramtymas taip pat gali turėti teigiamą efektą. Tai sumažina oro, kurį praryjate kartu su maistu, kiekį (viena iš pilvo pūtimo priežasčių). Be to, ilgesnis kramtymas leidžia valgyti lėčiau, o tai susiję su mažesniu maisto suvartojimu ir mažesnėmis porcijomis.

ATSISAKYKITE NETOLERAVIMĄ ARBA ALERGIJĄ SUKELIANČIŲ MAISTO PRODUKTŲ

Alergija maisto produktams ir netoleravimas yra dažna problema. Kai valgote maistą, kurio jūsų organizmas netoleruoja, gali kilti perteklinis dujų susidarymas, vidurių pūtimas ir kiti simptomai.

Pateikiame keletą maisto produktų ir ingredientų, į kuriuos reikėtų atsižvelgti:

  • Laktozė. Laktozės netoleravimas susijęs su daugeliu virškinimo simptomų, įskaitant pilvo pūtimą;
  • Fruktozė. Fruktozės netoleravimas gali sukelti pilvo pūtimą;
  • Kiaušiniai. Dujos ir pilvo pūtimas yra dažni alergijos kiaušiniams simptomai;
  • Kviečiai ir glitimas. Daugybė žmonių netoleruoja glitimo – kviečių, speltos, miežių ir kai kurių kitų grūdų baltymų. Šie produktai gali sukelti įvairų neigiamą poveikį virškinimui, įskaitant pilvo pūtimą.

Laktozė ir fruktozė yra angliavandenių grupės, vadinamos FODMAP, dalis. FODMAP netoleravimas yra dažna pilvo pūtimo ir pilvo skausmo priežastis.

Jei įtariate, kad turite alergiją ar netoleranciją maistui, kreipkitės į gydytoją.

NEVALGYKITE PRODUKTŲ, KURIE SKATINA DUJŲ KAUPIMĄSI

Kai kurie maisto produktai skatina organizmą gaminti didelius dujų kiekius. Pagrindiniai produktai yra ankštiniai augalai, pavyzdžiui pupelės ir lęšiai, taip pat kai kurie nesmulkinti grūdai.

Pabandykite vesti maisto dienoraštį, kad išsiaiškintumėte ar tam tikri maisto produktai jums sukelia dujų kaupimąsi ir pilvo pūtimą.

Riebus maistas taip pat gali sulėtinti virškinimą ir skrandžio ištuštinimą. Tai gali būti naudinga sotumo jausmui (ir padėti lieknėjant), tačiau tai gali sukelti problemų žmonėms, kurie linkę į pilvo pūtimą.

Pabandykite valgyti mažiau pupelių ir riebaus maisto, kad išsiaiškintumėte ar tai padeda.

IŠBANDYKITE MITYBĄ BE FODMAP PRODUKTŲ

Dirgliosios žarnos sindromas (DŽS) yra labiausiai paplitęs virškinimo sutrikimas pasaulyje. Problema neturi aiškios priežasties, tačiau manoma, kad ja serga apie 14% žmonių, iš kurių dauguma atvejų nediagnozuoti. Dažni simptomai yra pilvo pūtimas, pilvo skausmas, diskomfortas, viduriavimas ar vidurių užkietėjimas. Daugeliui DŽS pacientų pasireiškia pilvo pūtimas, o apie 60% jų nurodo, kad pilvo pūtimas yra blogiausias simptomas, vertinamas netgi blogiau už pilvo skausmą.

Keletas tyrimų parodė, kad FODMAP angliavandeniai gali drastiškai padidinti simptomus DŽS sergantiems pacientams. Įrodyta, kad mityba, kurioje mažai FODMAP, mažina tokius simptomus kaip pilvo pūtimas (bent jau DŽS sergantiems pacientams).

Jei turite pilvo pūtimo problemų, kartu su kitais virškinimo sutrikimais ar be jų, mityba, kurios metu vartojama mažai FODMAP produktų, gali būti naudingas pasirinkimas.

Žemiau pateikiame keletą produktų, kurių sudėtyje yra daug FODMAP:

  • Kviečiai
  • Svogūnai
  • Česnakai
  • Brokoliai
  • Pupelės
  • Obuoliai
  • Kriaušės
  • Arbūzai
  • Kopūstai
  • Žiediniai kopūstai
  • Artišokai

Laikytis tokios mitybos gali būti sunku, ypač jei esate įpratę valgyti šiuos produktus. Tačiau išbandyti verta, ypač jei dažnai susiduriate su pilvo pūtimu ar kitokiomis virškinimo problemomis.

BŪKITE ATSARGŪS SU CUKRAUS ALKOHOLIAIS

Cukraus alkoholiai dažniausiai randami maisto produktuose kuriuose nėra cukraus bei kramtomosiose gumose. Šie saldikliai įprastai laikomi saugiomis cukraus alternatyvomis. Tačiau, vartojami dideliais kiekiais jie gali sukelti virškinimo problemų. Storojoje žarnoje esančios bakterijos juos virškina ir gamina dujas.

Venkite tokių cukraus alkoholių kaip ksilitolis, sorbitolis ir manitolis.

VARTOKITE VIRŠKINIMO FERMENTUS

Kai kurie nereceptiniai produktai taip pat gali būti naudingi kovojant su pilvo pūtimu. Pvz., virškinimo fermentai. Fermentai suskaido maistą į maistines medžiagas, kurias mūsų organizmai geba įsisavinti.

Plačiau apie virškinimo fermentus skaitykite čia.

VENKITE VIDURIŲ UŽKIETĖJIMO

Vidurių užkietėjimas yra labai dažna virškinimo problema, kurią gali sukelti įvairios skirtingos priežastys. Tyrimai rodo, kad vidurių užkietėjimas dažnai gali sukelti pilvo pūtimo simptomus.

Pasireiškus vidurių užkietėjimui dažnai rekomenduojama vartoti daugiau skaidulų. Taip pat rekomenduojama gerti daugiau vandens ir padidinti fizinį aktyvumą – abi šios priemonės gali būti veiksmingos.

VARTOKITE PROBIOTIKUS

Dujos, kurias žarnyne gamina bakterijos yra dažna pilvo pūtimo priežastis.

Žarnyne gyvena daugybė skirtingų rūšių bakterijų, kurios pas skirtingus asmenis gali skirtis. Atrodo logiška, kad bakterijų skaičius ir tipas gali būti susijęs su dujų gamyba. Be to, yra keletas tyrimų, kurie tai patvirtina.

Keletas klinikinių tyrimų parodė, kad tam tikri probiotikų papildai gali padėti sumažinti dujų susidarymą ir pilvo pūtimą žmonėms, turintiems virškinimo problemų. Tačiau, kiti tyrimai parodė, kad probiotikai gali padėti sumažinti dujas, bet ne pilvo pūtimo simptomus. Manoma, kad tai gali priklausyti nuo individualių žmonių, taip pat nuo probiotikų tipo.

Be to, probiotikai gali turėti ir kitų privalumų sveikatai, todėl juos išbandyti verta.

KREIPKITĖS Į GYDYTOJĄ

Jei patiriate chronišką pilvo pūtimą, kuris sukelia rimtų problemų jūsų gyvenime arba jei problema staiga suaktyvėjo, būtinai kreipkitės į gydytoją.

Visada yra rimtų sveikatos sutrikimų tikimybė, o virškinimo problemų diagnozavimas gali būti sudėtingas.

Tačiau, daugeliu atvejų pilvo pūtimą galima sumažinti ar visai panaikinti paprastais pokyčiais mityboje.

Nemokamas pristatymas

Nuo 35 € krepšelio vertės

Grąžinimo garantija

Grąžinkite per 14 d.

Kokybės garantija

Sertifikuota, registruota VMVT

100% saugus atsiskaitymas

SEB / Swedbank / PayPal / Paysera