Prekių krepšelis

The Science of Nutrition

Nemokamas pristatymas nuo 35 € krepšelio vertės

labas@healthylife.lt | +370 607 72107

Informacija

Kontaktai

+370 607 72107
labas@healthylife.lt

Socialiniai tinklai

Alyvuogių aliejaus nauda

Perėjimas prie alyvuogių aliejaus gali sumažinti širdies ir kraujagyslių ligų riziką

Naujame tyrime teigiama, kad margariną ir kitus riebalus pakeitus alyvuogių aliejumi gali sumažėti širdies ir kraujagyslių ligų rizika, nors kiti mokslininkai teigia, kad tam įrodyti reikia daugiau tyrimų.

Remiantis žurnale “Journal of the American College of Cardiology” paskelbtais tyrimo rezultatais, daugiau nei septynių gramų (daugiau nei 0,5 valgomojo šaukšto) alyvuogių aliejaus per dieną suvartojimas yra susijęs su mažesne mirtingumo nuo širdies ir kraujagyslių ligų, vėžio, neurodegeneracinių ligų ir kvėpavimo takų ligų rizika. Tyrimo metu nustatyta, kad maždaug 10 g margarino, sviesto, majonezo ir pieno riebalų per dieną pakeitimas atitinkamu alyvuogių aliejaus kiekiu taip pat susijęs su mažesne mirtingumo rizika.

“Mūsų rezultatai patvirtina dabartines mitybos rekomendacijas didinti alyvuogių aliejaus ir kitų nesočiųjų augalinių aliejų vartojimą, – sakė daktarė Marta Guasch-Ferré, Harvardo T. H. Chano Visuomenės Sveikatos Mokyklos Mitybos departamento vyresnioji mokslo darbuotoja ir pagrindinė tyrimo autorė.

“Gydytojai turėtų patarti pacientams pakeisti tam tikrus riebalus, pavyzdžiui, margariną ir sviestą, alyvuogių aliejumi, kad pagerėtų jų sveikata. Mūsų tyrimas padeda pateikti konkretesnes rekomendacijas, kurias pacientams bus lengviau suprasti ir, tikimės, įgyvendinti savo mityboje.”

IŠANALIZUOTI 92 383 ŽMONIŲ DUOMENYS

Remdamiesi Slaugytojų Sveikatos Tyrimo ir Sveikatos Priežiūros Specialistų Stebėjimo Tyrimo dalyviais, mokslininkai išanalizavo 60 582 moterų ir 31 801 vyro duomenis, kurie 1990 m. tyrimo pradžioje nesirgo širdies ir kraujagyslių ligomis ir vėžiu. Per 28 stebėjimo metus kas ketverius metus tyrimų dalyvių mityba buvo vertinama pagal klausimyną. Klausimyne buvo klausiama, kaip dažnai vidutiniškai jie vartojo konkrečius maisto produktus, riebalų ir aliejų rūšis, taip pat kokio prekės ženklo ar rūšies aliejų naudojo maisto gaminimui per praėjusius metus.

Alyvuogių aliejaus suvartojimas buvo apskaičiuotas sudėjus tris klausimyno punktus: alyvuogių aliejus naudojamas salotų padažams, alyvuogių aliejus, kurio dedama į maistą ar duoną, ir alyvuogių aliejus naudojamas kepimui ir gaminimui namuose. Vienas valgomasis šaukštas atitiko 13,5 g alyvuogių aliejaus. Kitų augalinių aliejų suvartojimas buvo apskaičiuotas remiantis dalyvių nurodytu aliejaus prekės ženklu ir riebalų, naudojamų gaminant maistą namuose, rūšimi. Margarino ir sviesto suvartojimas buvo apskaičiuotas remiantis dalyvių nurodytu margarino vartojimo dažnumu ir margarino ar sviesto kiekiu, pridėtu gaminant ir kepant namuose. Taip pat buvo apskaičiuotas pieno produktų ir kitų riebalų bei maistinių medžiagų suvartojimas.

ALYVUOGIŲ ALIEJAUS VARTOJIMAS AUGA

Tyrėjai nustatė, kad alyvuogių aliejaus suvartojimas padidėjo nuo 1,6 g per dieną 1990 m. iki maždaug 4 g per dieną 2010 m., o margarino suvartojimas sumažėjo nuo maždaug 12 g per dieną 1990 m. iki maždaug 4 g per dieną 2010 m. Kitų riebalų suvartojimas išliko stabilus.

Alyvuogių aliejaus suvartojimas buvo suskirstytas į šias kategorijas:

  • Niekada arba < 1 kartą per mėnesį
  • nuo > 0 iki ≤ 4,5 g per dieną (nuo > 0 iki ≤ 1 arbatinio šaukštelio)
  • nuo > 4,5 iki ≤ 7 gramų per dieną (nuo > 1 arbatinio šaukštelio iki ≤ 1/2 valgomojo šaukšto)
  • > 7 gramai per dieną (> 1/2 valgomojo šaukšto)

Mokslininkams palyginus asmenis, kurie alyvuogių aliejaus vartojo retai arba nevartojo visai, su vartojančiais daugiausiai, paaiškėjo, kad daugiausiai alyvuogių aliejaus suvartojančių asmenų mirtingumo nuo širdies ir kraujagyslių ligų rizika buvo 19 proc. mažesnė, mirtingumo nuo vėžio – 17 proc. mažesnė, mirtingumo nuo neurodegeneracinių ligų – 29 proc. mažesnė, o mirtingumo nuo kvėpavimo sistemos ligų – 18 proc. mažesnė. Tyrimo metu taip pat nustatyta, kad 10 g per dieną kitų riebalų, tokių kaip margarinas, sviestas, majonezas ir pieno riebalai, pakeitimas alyvuogių aliejumi buvo susijęs su 8-34 proc. mažesne bendro mirtingumo ir mirtingumo dėl tam tikrų priežasčių rizika.

“Gali būti, kad didesnis alyvuogių aliejaus suvartojimas yra sveikesnės mitybos ir aukštesnio socialinio ir ekonominio statuso požymis. Tačiau net ir atsižvelgus į šiuos ir kitus socialinio ekonominio statuso veiksnius, mūsų rezultatai iš esmės liko tokie patys”, – sakė Guasch-Ferré. “Mūsų tiriamojoje grupėje vyravo baltaodžiai sveikatos priežiūros specialistai, o tai turėtų sumažinti galimai klaidinančius socialinius ir ekonominius veiksnius, tačiau tai gali apriboti apibendrinimą, nes ši populiacija gali būti labiau linkusi į sveiką gyvenseną.”

REIKIA ATLIKTI DAUGIAU TYRIMŲ

Susanna C. Larsson, daktarė, Karolinska Instituto Stokholme epidemiologijos docentė, teigė: “Šis ir ankstesni tyrimai parodė, kad alyvuogių aliejaus vartojimas gali būti naudingas sveikatai. Tačiau lieka keletas klausimų. Ar sąsajos yra priežastinės, ar netikros? Ar alyvuogių aliejaus vartojimas apsaugo tik nuo tam tikrų širdies ir kraujagyslių ligų, pavyzdžiui, insulto ir prieširdžių virpėjimo, ar ir nuo kitų pagrindinių ligų ir mirties priežasčių? Kokio alyvuogių aliejaus kiekio reikia apsauginiam poveikiui užtikrinti? Norint atsakyti į šiuos klausimus, reikia atlikti daugiau tyrimų.”

Nemokamas pristatymas

Nuo 35 € krepšelio vertės

Grąžinimo garantija

Grąžinkite per 14 d.

Kokybės garantija

Sertifikuota, registruota VMVT

100% saugus atsiskaitymas

SEB / Swedbank / PayPal / Paysera