Papildai sąnariams

/Papildai sąnariams

Papildai sąnariams

Galbūt kaip ir daugelis žmonių, jaučiančių sąnarių skausmus – nusprendėte vartoti maisto papildus ir vitaminus, kurie žada sušvelninti sąnarių skausmą. Ir tai yra tiesa. Teisingai pasirinkti maisto papildai sąnariams gali padėti sumažinti sąnarių skausmą sergant osteoartritu ar reumatoidiniu artritu.

Apžvelgsime pagrindines natūralias medžiagas, kurios gali būti naudingos profilaktikai ar sergant sąnarių ligomis.

PAPILDAI SĄNARIAMS – GLIUKOZAMINAS

Gliukozaminas – maisto papildas išgautas iš vėžiagyvių.

Gliukozaminas pirmiausiai yra parduodamas kaip maisto papildai sąnariams, skirti sąnarių sveikatai palaikyti. Tyrimai rodo, kad gliukozamino vartojimas gali sumažinti kolageno (sąnarių audinio) degeneraciją ir osteoartrito simptomus. Nors gliukozaminas yra panašus į acetaminofeną, referencinį vaistą nuo osteoartrito, pagal stiprumą šios medžiagos tarpusavyje negali būti lyginamos.

Nėra atlikta daug tyrimų apie galimą gliukozamino naudą sportuojantiems, bet preliminarūs duomenys rodo, kad 3,000 mg gliukozamino dozės gali padėti sulėtinti sąnarių degeneraciją. Šis efektas aktualus intensyvių sporto šakų atstovams, pvz., bėgikams.

Nors išankstiniai duomenys rodė, kad gliukozamino papildų vartojimas gali sukelti atsparumą insulinui – tolesniais tyrimais padaryta išvada, kad gliukozamino papildų vartojimas neturi įtakos gliukozės metabolizmui.

Gliukozaminas yra labai saugus maisto papildas, o dažniausiai pasitaikantis šalutinis poveikis – vidurių pūtimas. Gliukozamino papildai negali išgydyti osteoartrito, tačiau manoma, kad gali sulėtinti ligos progresą.

Gliukozaminas nėra stebuklinga priemonė mažinanti osteoartrito simptomus. Kaip ir visi kiti maisto papildai sąnariams tai yra pagalbinė priemonė, kuri turi būti derinama kartu su kitais apsauginiais veiksniais (fizine mankšta, teisinga mityba, kitais maisto papildais ir t.t.).

PAPILDAI SĄNARIAMS – MSM

Sieros junginys MSM natūraliai randamas žmonių ir gyvūnų organizmuose, vaisiuose, daržovėse ir grūduose. MSM pretenduoja į teiginį, kad MSM mažina sąnarių skausmą ir uždegimą. MSM yra sieros, kurios reikia organizmui jungiamųjų audinių formavimui. Atrodo, kad MSM taip pat veikia kaip skausmą malšinanti priemonė, raminanti nervinius impulsus, kurie perduoda skausmą.

Tyrimai rodo, kad dozės iki 3,000 mg per parą yra saugios ir veiksmingos mažinant osteoartrito simptomus ir suteikiant tam tikrą antioksidacinę apsaugą organizmui. Kol kas dar nėra žinoma, ar didesnės dozės už 3,000 mg per parą būtų naudingesnės, todėl, kol nėra atlikta daugiau tyrimų, šio kiekio reikėtų neviršyti.

HEALTHYLIFE “JOINT HEALTH COMPLEX”

Healthylife „Joint Health Complex“ – su gliukozaminu HCL (iš vėžiagyvių), MSM, žolelėmis ir kitomis aktyviomis medžiagomis

  • Žolelių ir fermentų kompleksas

  • Su gliukozaminu HCL ir MSM

  • Sąnariams ir jungiamiesiems audiniams

Sužinoti daugiau

Anksčiau manyta, kad kalcis yra vienintelė svarbi medžiaga siekiant palaikyti sveikus kaulus, tačiau pastaruoju metu jį baigia užgožti vitaminas D, kuris, kaip rodo tyrimai, gali būti ne mažiaus svarbus sveikiems kaulams ir sąnariams palaikyti. Todėl geriausia būti tikriems, kad pakankamai gaunate abiejų šių medžiagų. Žmonės, kurie negauna pakankamai kalcio, tikėtina, kad greičiau praras kaulų masę ir lengviau patirs kaulų lūžius. Be to, mažiausiai vienu tyrimu nustatyta, kad vitaminas D svarbus tam, kad organizmas efektyviai įsisavintų kalcį.

Omega-3 riebiosios rūgštys atlieka svarbų vaidmenį organizme išsaugant sveikas ląsteles, įskaitant ir sąnarius. Jos taip pat skatina cheminių medžiagų gamybą, kurios padeda kontroliuoti uždegimus sąnariuose, kraujotakoje ir audiniuose.

Dėl turimų antiuždegiminių savybių, su Omega-3 riebiosiomis rūgštimis buvo atlikta nemažai tyrimų siekiant išsiaiškinti jų galimą poveikį reumatoidiniam artritui ir osteoartritui. Keletas tyrimų parodė pagerėjimą rytinio sąnarių skausmo ir sąstingio metu, kai Omega-3 riebiosios rūgštys papildomai, reguliariai buvo vartojamos ilgą laiką (iki trijų mėnesių).

Imbieras naudojamas Kinijos, Indijos ir Japonijos medicinoje šimtus metų. Iš šaknų ir stiebų gaminami ekstraktai, tinktūros, kapsulės ir aliejai. Imbieras pretenduoja į teiginį, kad imbieras sumažina sąnarių artrito skausmus ir uždegimus.

Nėra daug mokslinių tyrimų pagrindžiančių teiginį dėl artrito. Tačiau 2008 metais britų atliktu tyrimu nustatyta, kad imbieras turi antiuždegiminių savybių. Mažiausiai dar du tyrimai parodė panašų imbiero ekstrakto poveikį. Manoma, kad džiovintas imbieras (miltelių, kapsulių ar prieskonių pavidalu) yra veiksmingesnis už šviežią imbierą.

Fermentas bromelainas randamas ananasuose. Kai vartojamas į tuščią skrandį – bromelainas veikia kaip antiuždegiminių savybių turintis agentas – mažina sąnarių skausmus, patinimą ir didina judrumą. Ir iš tiesų yra pirminių įrodymų, kad bromelainas gali malšinti skausmą ir uždegimą. Vienu tyrimu nustatyta, kad bromelainas gali būti saugi ir veiksminga alternatyva antiuždegiminiams vaistams žmonėms, kurie serga kelių osteoartritu.

GYVENIMO BŪDO POKYČIAI

Maisto papildai sąnariams negali išspręsti visų sąnarių problemų. Kai kurie žmonės turi genetinį polinkį į sąnarių kremzlių problemas. Gyvenimo būdo veiksniai riziką didina visiems. Nutukimas ir sportinės traumos – dvi pagrindinės priežastys dėl ko gali išsivystyti kelių ir klubų sąnarių artritas.

Įvairūs gydymo būdai gali padėti sumažinti sąnarių skausmus – medikamentai, sąnarių skysčių pašalinimas, ramentai ir netgi operacijos. Taip pat svarbi svorio kontrolė ir tinkama bei reguliari mankšta.

Sulieknėkite. Nutukimas didina stresą jūsų sąnariams ir visam kūnui apskritai bei apsunkina kraujo cirkuliaciją organizme. Kai sulieknėjate – padidėja kraujo cirkuliacija ir sumažėja sąnarių apkrova – visa tai gali palengvinti sąnarių skausmus.

Mankštinkitės. Mankšta padeda numesti kilogramų. Ji taip pat gerina sąnarių lankstumą ir padeda sustiprinti raumenis bei audinius, kurie prilaiko sąnarius. Pasikonsultuokite su profesionalais, jie padės jums pasirinkti tinkamus pratimus, pritaikytus jūsų kūno tipui.

Teisingai maitinkitės. Antiuždegiminė mityba taip pat į raktas į sveikesnius sąnarius. Kai valgote perdirbtus produktus ir įvairius pusgaminius įsigytus parduotuvėse – su maistu dažnai gaunate daug trans riebalų. Organizmas nesupranta kas tai yra. Tokie riebalai negali suteikti jokios naudos organizmui. Todėl pirmiausiai rinkitės pilno grūdo produktus, vaisius ir daržoves, ir svarbiausiai – Omega 3 riebiųjų rūgščių turinčius produktus.

2017-10-17T20:51:34+00:00