Prekių krepšelis

The Science of Nutrition

Nemokamas pristatymas nuo 35 € krepšelio vertės

labas@healthylife.lt | +370 607 72107

Informacija

Kontaktai

+370 607 72107
labas@healthylife.lt

Socialiniai tinklai

Populiariausių dietų apžvalga: Paleo dieta

Paleo dieta, dar vadinama „urvinių žmonių“ dieta. Ją sudaro produktai, kuriuos galima sumedžioti ir sužvejoti – t.y., įvairi mėsa ir jūros gėrybės, taip pat maisto produktai, kuriuos galima surinkti – pvz., kiaušiniai, riešutai, sėklos, vaisiai, daržovės, žolelės ir prieskoniai. Ši dieta grindžiama spėjamais žmonių protėvių mitybos įpročiais, kurių jie turėjo laikytis iki žemdirbystės pradžios, maždaug iki 10.000 metų prieš mūsų erą. Tai reiškia, kad įvairūs grūdai, įskaitant kviečius, pieno produktai, rafinuotas cukrus, bulvės ir druska – taip pat bet kokie perdirbti produktai – draudžiami laikantis šios dietos. Nėra oficialios „Paleo dietos“, bet įprastai ji suvokiama kaip mažai angliavandenių ir daug baltymų turinti dieta, su keletu angliavandenių ir mėsos vartojimo variantų.

Dietos šalininkai teigia, kad Paleo dieta yra ilgalaikis sveikos mitybos planas, kuris gali padėti sulieknėti, sumažinti riziką susirgti diabetu, širdies ligomis, vėžiu ir kitomis ligomis. Dauguma tyrimų susijusių su Paleo dieta yra maži, todėl reikia atlikti daugiau mokslinių tyrimų siekiant nustatyti ar ji tikrai tokia veiksminga, kaip teigia jos šalininkai.

Argumentai už

Paleo dieta skatina valgyti mažiau perdirbto maisto ir daugiau vaisių bei daržovių. Sumažinę kaloringo maisto suvartojimą, suvartosite mažiau kalorijų ir tai padės jums sulieknėti. Kai kuriuose šios dietos variantuose rekomenduojama laikytis 80/20 taisyklės, kuria teigiama, kad gausite 99% Paleo dietos naudos, jei jos laikysitės bent 80% laiko. Dėl šio lankstumo dietos gali būti lengviau laikytis sėkmingai.

Argumentai prieš

Nėra tikslių duomenų apie žmonių mitybą akmens amžiaus periodu. Taigi Paleo dieta daugiau pagrįsta argumentuotais spėjimais, bet jos teiginiams pagrįsti trūksta aiškių mokslinių įrodymų. Daugelis dietos versijų skatina didelį mėsos suvartojimą, o tai prieštarauja dabartiniams sveikatos patarimams vartoti mažiau mėsos.  Daug dietos versijų draudžia grūdų ir pieno produktų vartojimą, kurie laikomi subalansuotos mitybos dalimi. Kaip ir dauguma didelio baltymingumo dietų – Paleo dietos laikytis gali būti brangu, priklausomai nuo jūsų mėsos ar jūros gėrybių pasirinkimo. Jos neįmanoma laikytis nevalgant mėsos, kiaušinių ar jūros gėrybių, todėl ji netinka vegetarams.

Verdiktas

Daugelyje Paleo dietos versijų nėra įtrauktos pagrindinės maisto grupės, todėl padidėja maistinių medžiagų trūkumo rizika. Dieta turi tam tikrų teigiamų aspektų, todėl ją šiek tiek pakoregavus ir iš mitybos neišbraukus jokių maisto grupių (grūdų, pieno produktų) – tai būtų geresnis pasirinkimas. Dietoje trūksta įvairovės, todėl tikėtina, kad ji greitai gali atsibosti. Jei norite kopijuoti paleolito eros protėvius – geriau stenkitės pasiekti jų fizinio aktyvumo lygį, vietoje to, kad kopijuotumėte jų tariamą dietą.

Nemokamas pristatymas

Nuo 35 € krepšelio vertės

Grąžinimo garantija

Grąžinkite per 14 d.

Kokybės garantija

Sertifikuota, registruota VMVT

100% saugus atsiskaitymas

SEB / Swedbank / PayPal / Paysera