The Science of Nutrition

Nemokamas pristatymas nuo 35 € krepšelio vertės

labas@healthylife.lt | +370 607 72107

Informacija

Kontaktai

+370 607 72107
labas@healthylife.lt

Socialiniai tinklai

Mitai ir faktai apie kofeiną

Mitai ir faktai apie kofeiną

Kofeinas sukelia priklausomybę

Kofeinas laikomas saugia medžiaga. Tai stimuliatorius, kuris sužadina smegenų nervines ląsteles. Kai kurie stimuliatoriai, pavyzdžiui, nikotinas, laikomi priklausomybę sukeliančiomis medžiagomis, tačiau nėra tikėtina, kad tapsite priklausomi nuo kofeino, jei jį vartosite saikingai. Tačiau jei kofeino vartojate reguliariai, galite jaustis nuo jo priklausomi. Be jo gali skaudėti galvą arba galite jausti nuovargį, sunkumą susikaupti, pykinimą ir raumenų skausmą.

Koks yra saikingas kofeino suvartojimas per dieną daugeliui suaugusiųjų?

200-300 mg kofeino, t. y. tiek, kiek jo yra dviejuose ar trijuose puodeliuose kavos, yra laikoma saikingu kiekiu, kuris daugeliui suaugusiųjų yra saugus.

Ar saikingas kofeino vartojimas gali sumažinti diabeto, kepenų ligų riziką?

Kai kurie tyrimai parodė, kad saikingas kofeino vartojimas gali sumažinti diabeto, tulžies pūslės akmenų, Parkinsono ligos ir kepenų ligų riziką. Tačiau, nepaisant šių tyrimų, gydytojai nerekomenduoja vartoti kofeino kaip priemonės, mažinančios ligų riziką.

Moterys, kurios nėštumo metu vartoja daug kofeino, turėtų sumažinti jo vartojimą

Tyrimai apie kofeiną ir nėštumą yra prieštaringi, tačiau ekspertai teigia, kad nėščioms moterims būtų protinga jį vartoti saikingai. Kai kurie tyrimai sieja didelį kofeino kiekį su padidėjusia persileidimo rizika ir sumažėjusiu vaisiaus augimu, tačiau priežastinis ryšys nenustatytas. Amerikos akušerių ir ginekologų kolegija rekomenduoja per dieną suvartoti mažiau nei 200 mg kofeino, kas atitinka iki dviejų puodelių kavos, priklausomai nuo kavos rūšies.

Motinos savo kūdikiams kofeino gali perduoti su motinos pienu

Kūdikiai iš tiesų gali gauti kofeino dozę iš motinos pieno. Tačiau, pasak Amerikos pediatrų akademijos, „rytinis puodelis kavos greičiausiai nepakenks jūsų kūdikiui, tačiau per didelis kofeino kiekis gali sukelti problemų, pavyzdžiui, blogą miegą, nervingumą, dirglumą ir prastą maitinimą“.

Kofeino kiekis kavos puodelyje gali skirtis, net jei kavą geriate kasdien toje pačioje vietoje

Kofeino kiekis kavoje gali skirtis priklausomai nuo virimo būdo, naudojamų pupelių rūšies ir paruošto kiekio. Pavyzdžiui, skirtingu laipsniu malant pupeles gali būti gaunamas skirtingas kofeino kiekis. Floridos tyrėjai šešias dienas iš eilės toje pačioje kavinėje užsisakinėjo tą patį gėrimą ir nustatė, kad kofeino kiekis jame svyravo nuo 259 mg iki 564 mg.

Kiek laiko trunka kofeino poveikis?

Kofeino poveikis išlieka ilgai po to, kai išgeriate kavos puodelį. Organizmas per 5-6 valandas pašalina tik pusę kavos puodelyje esančio kofeino, todėl kavos puodelis, išgertas po pietų, gali turėti įtakos miegui. Jautresniems kofeinui žmonėms poveikis gali trukti dar ilgiau.

Kofeino dažnai dedama į vaistus nuo galvos skausmo, nes…

Kofeinas padeda organizmui greičiau įsisavinti vaistus nuo galvos skausmo, todėl greičiau palengvėja. Pridėjus kofeino, tam pačiam poveikiui pasiekti reikia mažiau vaistų, todėl sumažėja galimo šalutinio poveikio ir galimos priklausomybės nuo vaistų rizika.

Kai kuriuose odos priežiūros produktuose yra kofeino

Įrodyta, kad priemonės, kurių sudėtyje yra kofeino, padeda odai tapti lygesnei ir sumažinti raukšles.

Moterys jautresnės kofeinui nei vyrai

Neseniai atlikto tyrimo metu nustatyta, kad vyrai jautriau reaguoja į kofeiną nei moterys, tačiau kitas tyrimas parodė, kad tai ne visada yra gerai. Tyrėjai nustatė, kad kofeinas kenkia vyrų darbingumui stresinėse situacijose (pvz., biure), tačiau pagerina moterų darbingumą.

Su amžiumi mažėja jautrumas kofeinui

Vyresnio amžiaus žmonės gali būti jautresni kofeinui, nes jų organizmas ilgiau jį perdirba.

Kofeinas gali sustiprinti nerimo simptomus

JAV Nacionalinio Psichikos Sveikatos Instituto duomenimis, visi, kenčiantys nuo nerimo sutrikimų, turėtų vengti kofeino, nes jis gali sustiprinti šiuos simptomus: perdėtą nerimą ir įtampą.

Kofeino turintys gėrimai dėl diuretinio poveikio (dėl kurio padidėja šlapimo kiekis) paprastai dehidratuoja

Kofeino turintys gėrimai paprastai neskatina dehidratacijos. Trumpuoju laikotarpiu žmonėms, kurie paprastai kofeino nevartoja, kofeinas gali turėti silpną diuretinį poveikį, tačiau tai negalioja tiems, kurie įprastai geria gėrimus su kofeinu. Visi gėrimai, įskaitant tuos, kuriuose yra kofeino, padeda palaikyti hidrataciją.

Kofeino perdozavimas gali būti mirtinas

Mirtis nuo kofeino perdozavimo yra reta, tačiau ją gali sukelti traukuliai arba nereguliarus širdies plakimas. Kofeino kiekis, nuo kurio galima perdozuoti, priklauso nuo žmogaus ūgio, amžiaus ir lyties, tačiau apskritai didesnės nei 10 g dozės suaugusiesiems gali būti mirtinos. Įprastiniame kavos puodelyje yra apie 115 mg kofeino, taigi, kad suvartotumėte 10 gramų, reikėtų išgerti daugiau nei 85 puodelius.

Nemokamas pristatymas

Nuo 35 € krepšelio vertės

Grąžinimo garantija

Grąžinkite per 14 d.

Kokybės garantija

Sertifikuota, registruota VMVT

100% saugus atsiskaitymas

SEB / Swedbank / Grynais