Prekių krepšelis

The Science of Nutrition

Nemokamas pristatymas nuo 35 € krepšelio vertės

labas@healthylife.lt | +370 607 72107

Informacija

Kontaktai

+370 607 72107
labas@healthylife.lt

Socialiniai tinklai

Maistinės medžiagos sveikai odai

Maistinės medžiagos sveikai odai

Odai reikia tinkamo maistinių medžiagų balanso, kad ji kokybiškai atliktų savo pagrindinį darbą – taptų barjeru, saugančiu likusią kūno dalį nuo išorinių veiksnių.

Kad išlaikytumėte gerą odos išvaizdą, būklę ir savijautą – maitinkite ją iš vidaus.

SVEIKI RIEBALAI

Taip oda įgauna spindesio. Dėl per mažo riebalų kiekio mityboje oda gali tapti raukšlėta ir sausa.

Daugiausia dėmesio rekomenduojama skirti mononesotiesiems ir polinesotiesiems augaliniams riebalams, pavyzdžiui, riešutams, sėkloms, avokadams, ir žuviai. Šie riebalai padeda odai išlikti drėgnai, stangriai ir elastingai, be to, jie yra naudingesni širdžiai nei sotieji riebalai.

Omega 3 riebalų rūgštys yra polinesočiųjų riebalų rūšis, kurių organizmas negali pasigaminti, tačiau jų reikia ląstelių sienelių statybai. Jos taip pat blokuoja cheminę medžiagą, kuri leidžia augti ir plisti odos vėžiui, ir gali mažinti uždegimą.

BALTYMAI

Žmogaus organizmas suvalgytus baltymus paverčia statybiniais blokais, vadinamais aminorūgštimis, ir vėl panaudoja kitiems baltymams, įskaitant kolageną ir keratiną, kurie sudaro odos struktūrą, gaminti. Aminorūgštys taip pat padeda šalinti seną odą.

Kai kurios aminorūgštys yra antioksidantai, kurie apsaugo odos ląsteles nuo UV spindulių ir nuo laisvųjų radikalų, atsirandančių organizmui skaidant tam tikrus maisto produktus arba būnant šalia cigarečių dūmų.

VITAMINAS A

Tiek viršutiniam, tiek apatiniam odos sluoksniui reikalingas vitaminas A. Jis apsaugo nuo saulės daromos žalos, nes stabdo kolageno irimo procesą. Kadangi tai antioksidantas, jis gali šiek tiek apsaugoti odą nuo nudegimo saulėje (nors ir ne taip veiksmingai kaip apsauginis kremas nuo saulės). Jis padeda riebalų liaukoms, esančioms aplink plaukų folikulus, veikti. O taip pat gali padėti gyti įpjovimams ir įbrėžimams, ypač jei vartojate steroidus uždegimui mažinti.

Trūkstant vitamino A, oda gali išsausėti, niežėti arba tapti šiurkšti.

VITAMINAS C

„C“ reiškia kolageną: Šis vitaminas padeda baltymų tinklui išlaikyti formą. Jis taip pat yra stiprus antioksidantas, saugantis nuo laisvųjų radikalų ir galimai mažinantis odos vėžio tikimybę. Mažas vitamino C kiekis gali sukelti lengvą mėlynių susidarymą ir dantenų kraujavimą, taip pat lėčiau gyjančias žaizdas.

VITAMINAS E

Šis antioksidantas ir priešuždegiminė medžiaga taip pat gali absorbuoti UV spindulių energiją, kuri pažeidžia odą ir sukelia raukšles, suglebimą ir odos vėžį. Jis veikia kartu su vitaminu C, stiprindamas ląstelių sieneles.

CINKAS

Išoriniame odos sluoksnyje šio mineralo yra penkis kartus daugiau nei po juo esančiame sluoksnyje. Cinkas padeda odai gyti po sužeidimų. Jo reikia, kad ląstelių sienelės būtų stabilios, o ląstelės augdamos dalytųsi ir specializuotųsi.

Cinkas gali apsaugoti odą nuo UV spindulių pažeidimų dėl to, kaip jis elgiasi su kitais organizme esančiais metalais, pavyzdžiui, geležimi ir variu. Jis taip pat veikia kaip antioksidantas.

Per mažas cinko kiekis gali priminti egzemą, tačiau niežtintys bėrimai nepagerės, jei juos tepsite drėkinamaisiais ir steroidiniais kremais.

SELENAS

Selenas yra mineralas, padedantis tam tikriems antioksidantams apsaugoti odą nuo UV spindulių. Seleno trūkumas siejamas su didesne odos vėžio atsiradimo tikimybe.

MAISTO PRODUKTAI

Apskritai vaisiai ir daržovės yra geras pasirinkimas, nes juose yra odai naudingų vitaminų ir kitų antioksidantų.

Kai kuriuose maisto produktuose yra daugiau nei viena odai naudinga maistinė medžiaga, todėl jie dažnai veikia geriau:

  • Riebi žuvis (lašiša, sardinės, tunas): baltymai, omega 3, selenas.
  • Tamsiai žali lapiniai augalai (kale, špinatai, lapiniai kopūstai): vitaminai A, C ir E, omega 3, baltymai ir selenas špinatuose.
  • Kiaušiniai: baltymai, vitaminai A ir E, selenas, cinkas.
  • Linų sėmenys: omega 3, selenas.
  • Ankštinės daržovės (lęšiai, avinžirniai): baltymai, cinkas.
  • Avokadai: sveikieji riebalai, vitaminai C ir E.
  • Pirmojo spaudimo alyvuogių aliejus: sveikieji riebalai, vitaminas E

Jei manote, kad su maistu negaunate pakankamai šių pagrindinių maistinių medžiagų, jų trūkumą gali padėti kompensuoti maisto papildai.

Nemokamas pristatymas

Nuo 35 € krepšelio vertės

Grąžinimo garantija

Grąžinkite per 14 d.

Kokybės garantija

Sertifikuota, registruota VMVT

100% saugus atsiskaitymas

SEB / Swedbank / PayPal / Paysera