The Science of Nutrition

Nemokamas pristatymas nuo 35 € krepšelio vertės

labas@healthylife.lt | +370 607 72107

Informacija

Kontaktai

+370 607 72107
labas@healthylife.lt

Socialiniai tinklai

Lieknėjimo nauda sveikatai

Lieknėjimo nauda sveikatai prasideda anksčiau, nei galbūt manote

Jei turite antsvorio arba esate nutukęs, galite manyti, kad norėdami pagerinti savo sveikatą turite numesti daug svorio. Tai gali būti bauginantis jausmas. Tačiau iš tiesų, jau nuo nedidelio svorio sumažinimo galite pradėti gauti naudos sveikatai.

Tyrimai rodo, kad numetus mažiau nei 10 % viso kūno svorio galima sumažinti kraujospūdį ir cholesterolio kiekį kraujyje, sumažinti 2 tipo diabeto riziką, pagerinti sąnarių skausmus ir sustiprinti širdies ir kraujagyslių sistemos sveikatą.

Nuo 5 iki 10 % sumažėjęs svoris yra „kuklus, bet kliniškai reikšmingas“, – sako Niujorko universiteto Medicinos ir gyventojų sveikatos fakultetų docentė, medicinos mokslų daktarė Melanie Jay.  O kai kuriems žmonėms sveiki pokyčiai gali prasidėti dar anksčiau – netekus vos 2 % svorio. „Žmonės gali numesti labai nedaug svorio ir iš tiesų pagerinti gyvenimo kokybę“, – sako M. Jay.

JEI NUMETATE NUO 2 IKI 5 PROC. KŪNO SVORIO

Paimkime, pavyzdžiui, trigliceridus. Tai kraujyje esantys riebalai. Tikriausiai esate matę, kad trigliceridų kiekis kraujyje pažymėtas kartu su cholesterolio kiekiu, atliekant įprastinius kraujo tyrimus.  Jei trigliceridų kiekis yra per didelis, o cholesterolio kiekis nėra geras, gali padidėti širdies priepuolio ar insulto tikimybė.

Trigliceridų kiekis gali pagerėti numetus vos 2-5 % kūno svorio žmonėms, turintiems antsvorio arba nutukusiems ir sergantiems 2 tipo diabetu. Mokslininkai tai sužinojo metus tyrę daugiau kaip 5100 žmonių, sergančių 2 tipo diabetu. Tų pačių žmonių sistolinis kraujospūdis taip pat pagerėjo.

Nedidelis svorio mažėjimas taip pat gali būti naudingas sveikatai, kurią iš tikrųjų galite pajusti kasdieniame gyvenime.  Pavyzdžiui, atsikračius papildomų kilogramų gali sumažėti kelio skausmai. Vieno tyrimo metu antsvorio turintys arba nutukę vyresnio amžiaus suaugusieji, sergantys kelio sąnario osteoartritu, nurodė, kad kelio skausmas sumažėjo, kai jie vidutiniškai numetė apie 6 % viso kūno svorio.

Jei sveriate 100 kilogramų, 5 kilogramų (5 %) sumažėjimas gali atrodyti nereikšmingas. Tačiau tai sumažina krūvį apatinei kūno daliai fizinio krūvio metu, sako daktaras Deividas Sarveris (David Sarwer), Templio universiteto Nutukimo tyrimų ir švietimo centro direktorius.

„Jie gali sportuoti ilgiau ir dažniau, o tai yra vienas iš patikimiausių būdų, kaip išlaikyti sumažėjusį svorį“, – sako jis. „Taigi, nors tas 5 % svorio sumažėjimas kitiems žmonėms gali būti nepastebimas, tai pirmas geras tikslas, kuris gali leisti numesti daugiau svorio.“

JEI NUMETATE 5-10 PROC. KŪNO SVORIO

Šiame lygyje sveikatos stiprinimas iš tiesų pradeda didėti.

Pavyzdžiui, jei turite antsvorio ir sergate 2 tipo diabetu, gali pagerėti DTL (dažnai vadinamo „geruoju“) cholesterolio kiekis ir diastolinis kraujospūdis (apatinis kraujospūdžio rodmens skaičius).

JAV nacionalinė diabeto prevencijos programa (DPP), kurioje daugiausia dėmesio skiriama gyvenimo būdo priemonėms, padedančioms išvengti 2 tipo diabeto, yra dar vienas ryškus pavyzdys, kaip net ir nedidelis svorio sumažėjimas gali pagerinti sveikatą. DPP daugiausia dėmesio skiriama sveikai mitybai ir fiziniam aktyvumui.

Tyrimų metu buvo ištirta daugiau kaip 3200 žmonių, kurie turėjo antsvorio arba buvo nutukę ir sirgo priešdiabetinėmis ligomis. Jie buvo suskirstyti į tris grupes:

  • Gyvenimo būdas (DPP planas, į kurį įeina mažai kalorijų ir riebalų turinti mityba bei mažiausiai 150 minučių fizinių pratimų per savaitę), siekiant numesti bent 7 proc. kūno svorio)
  • Vaistai, skirti užkirsti kelią 2 tipo diabetui
  • Placebas (be gyvenimo būdo plano ar vaistų)

Gyvenimo būdo grupės žmonės vidutiniškai numetė 6,7 % kūno svorio ir tyrimo metu 58 % rečiau susirgo antrojo tipo diabetu, palyginti su placebo grupės žmonėmis. Kiekvienas numestas kilogramas sumažino tikimybę susirgti antrojo tipo diabetu tyrimo metu 16 %.

PALAIKYMAS YRA SVARBUS

Pasak Sarverio, pakeitę gyvenimo būdą žmonės gali numesti vidutiniškai 5-10 proc. viso kūno svorio per maždaug 6 mėnesius. Tačiau „daugeliui žmonių sunku išlaikyti sumažėjusį svorį“, – sako jis. O priaugti svorio dažnai reiškia prarasti sveikatai naudingą poveikį.

Jei svorį numetėte dėl vaistų nuo nutukimo ar bariatrinės operacijos, taip pat susidursite su svorio palaikymo problema.

Taigi, kaip galite išlaikyti sumažėjusį svorį? JAV nacionalinis svorio kontrolės registras, laikomas didžiausiu perspektyviu ilgalaikio sėkmingo svorio palaikymo tyrimu, nustatė, kad dauguma jo narių išlaiko svorį sverdamiesi bent kartą per savaitę, kasdien valgydami pusryčius ir sportuodami vidutiniškai valandą per dieną.

„Trumpalaikio sprendimo nėra“, – sako Sarveris. „Reikia nuoseklių ir ilgalaikių elgesio pokyčių.“ Jei vartojate vaistus nuo nutukimo, tai gali reikšti, kad teks vartoti tuos vaistus neribotą laiką. Gydytojas gali padėti jums nuspręsti, kas jums geriausia.

Nemokamas pristatymas

Nuo 35 € krepšelio vertės

Grąžinimo garantija

Grąžinkite per 14 d.

Kokybės garantija

Sertifikuota, registruota VMVT

100% saugus atsiskaitymas

SEB / Swedbank / Grynais