The Science of Nutrition

Nemokamas pristatymas nuo 35 € krepšelio vertės

labas@healthylife.lt | +370 607 72107

Informacija

Kontaktai

+370 607 72107
labas@healthylife.lt

Socialiniai tinklai

mažai angliavandenių turinčios dietos

Kuo skiriasi populiarios mažai angliavandenių turinčios dietos?

Kuo skiriasi mėsėdžių dieta, keto dieta ir paleo dieta? Nors visose trijose dietose yra mažai angliavandenių, tačiau kiekviena jų gerokai skiriasi.

KETOGENINĖ (KETO) DIETA

„Tikroji“ keto dieta nesuteikia pakankamai kalorijų iš gliukozės ir kitų cukraus formų šaltinių ir verčia organizmą deginti riebalus energijai gauti. Skaidant riebalus, iš riebalų ląstelių į kraują išsiskiria ketonai. Padidėjus ketonų kiekiui kraujyje, sumažėja normali rūgščių ir šarmų pusiausvyra kraujyje, todėl jis tampa rūgštesnis – tokia būsena vadinama ketoze. Įprastiniame keto dietos plane maždaug 70-75 % dienos kalorijų sudaro riebalai, 20 % – baltymai ir ne daugiau kaip 10 % – angliavandeniai. Maisto produktai ir gėrimai, skirti šiam kalorijų deriniui užtikrinti, gali būti pasirenkami įvairūs.

MĖSĖDŽIŲ DIETA

Mėsėdžių dieta yra labiausiai ketogeniška, nes joje angliavandenių kiekis yra labai mažas, todėl kartais ji vadinama „nulinio angliavandenių kiekio“ dieta. Valgote tik mėsą, paukštieną, kiaušinius, žuvį ir pieno produktus. Į ilgą neleistinų maisto produktų sąrašą įtrauktos visos daržovės, vaisiai, grūdai, ankštiniai augalai, sėklos ir riešutai.

PALEO DIETA

Paleo mityba remiasi neperdirbtais, tikrai natūraliais maisto produktais, kuriuos žmonės vartojo medžiodami ir rinkdami paleolito epochoje, kuri baigėsi maždaug prieš 10 000 metų. Maistą galima rinktis iš mėsos, žuvies, paukštienos, kiaušinių, daržovių, vaisių ir riešutų. Bet kokie rafinuoti ar dirbtiniai produktai (įskaitant sveikus aliejus, pvz., alyvuogių aliejų), pieno produktai, grūdai, ankštiniai augalai ir bulvės neįtraukiami, nes jie atsirado po žemės ūkio revoliucijos, įvykusios po paleolito eros. Paleo dieta gali būti ketogeninė, jei paprastųjų angliavandenių kiekis yra pakankamai ribotas. Vis dėlto galite laikytis paleo dietos ir nebūti ketozėje, jei valgysite daugiau vaisių, ypač uogų.

PRIVALUMAI IR TRŪKUMAI

Keto dietos privalumai ir trūkumai priklauso nuo jūsų tikslo. Jei norite pradėti svorio metimo programą, keto dieta gali padėti numesti nuo 3 iki 6 kilogramų ar daugiau. Trūkumas, net ir trumpalaikis, yra galimas MTL (blogojo) cholesterolio kiekio padidėjimas. Abejojama, ar ketozės būsenoje galima išbūti ilgiau nei keturias ar šešias savaites. Ilgalaikis keto dietos laikymasis siejamas su didesne inkstų akmenų, osteoporozės ir podagros rizika.

Paleo dietos metu galite lanksčiai rinktis ketozės režimą ir iš jo išeiti. Tačiau, kadangi grūdinės kultūros yra neleistinos, turėsite rasti būdų, kaip papildyti suvartojamų skaidulų kiekį. Be to, galite negauti kai kurių svarbių mikroelementų.

Galiausiai, atsižvelgiant į daugybę įrodymų, patvirtinančių augalinės mitybos naudą, geriau niekada nesirinkti mėsėdžių dietos.

Nemokamas pristatymas

Nuo 35 € krepšelio vertės

Grąžinimo garantija

Grąžinkite per 14 d.

Kokybės garantija

Sertifikuota, registruota VMVT

100% saugus atsiskaitymas

SEB / Swedbank / Grynais