The Science of Nutrition

Nemokamas pristatymas nuo 35 € krepšelio vertės

labas@healthylife.lt | +370 607 72107

Informacija

Kontaktai

+370 607 72107
labas@healthylife.lt

Socialiniai tinklai

Virškinimo fermentų nauda

Kodėl mums reikia virškinimo fermentų?

Virškinimas yra gyvybiškai svarbus organizmo procesas, kurio metu suvalgytas maistas suskaidomas į formą, kurią galima įsisavinti.

Virškinimo sistema apima ne tik skrandį, bet ir burną, stemplę, plonąją žarną, storąją žarną, tiesiąją žarną ir išangę.

Procesas prasideda burnoje kramtant maistą, toliau vyksta skrandyje ir plonojoje žarnoje, kur maistą chemiškai skaido virškinimo fermentai ir sultys, ir galiausiai baigiamas storojoje žarnoje. Kitaip tariant, mes priimame maistą, virškiname jį, kad įsisavintume gyvybiškai svarbias maistines medžiagas ir energiją, o paskui pašaliname likusias atliekas.

Virškinimo fermentai – tai sudėtingi baltymai, skatinantys cheminius pokyčius kitose medžiagose, esantys virškinamajame trakte ir organizmo pasitelkiami maistui skaidyti į maistines medžiagas, kurios vėliau suvirškinamos.

Žmogaus organizmas gamina apie 22 skirtingus virškinimo fermentus, kurių kiekvienas veikia skirtingos klasės maisto produktus. Jie optimaliai veikia esant tam tikrai temperatūrai ir pH. Juos išskiria tam tikros organizmo liaukos, įskaitant seilių liaukas, skrandžio ir kasos liaukas bei plonosios žarnos liaukas. Šie fermentai taip pat turi tam tikras veikimo vietas, įskaitant burną, skrandį, dvylikapirštę ir tuščiąją žarnas.

Be fermentų negalėtume išgyventi. Mūsų kūno reakcijos būtų per lėtos, kad organizmas būtų gyvybingas, nes fermentai dalyvauja beveik visuose organizme vykstančiuose procesuose.

Fermentai gaminami ne tik organizme, bet ir natūraliai aptinkami maisto produktuose, įskaitant vaisius ir daržoves. Kai kurie iš šių fermentų parduodami kaip maisto papildai, skirti virškinimo procesui palaikyti, kai organizmo atsargos sumažėja arba kai virškinimo sistema patiria įtampą.

Neperdirbtuose, sveikuose maisto produktuose yra dauguma fermentų, reikalingų tam tikram maistui virškinti. Tai viena iš priežasčių, kodėl taip svarbu į kasdienę mitybą įtraukti kuo įvairesnių neapdorotų maisto produktų. Tai sumažina stresą, kai organizmui tenka gaminti visus virškinimo sistemos fermentus, reikalingus virškinimui. Kramtant žalią maistą šie fermentai išsiskiria ir prasideda virškinimas. Šiam procesui padeda mūsų pačių fermentai.

Taigi virškinimo fermentai gaunami iš dviejų šaltinių: vidinių ir išorinių. Iš vidaus fermentus išskiria virškinimo sistema, jų yra seilėse, skrandyje, kasoje ir žarnyne. Išoriniai virškinimo fermentai, kurių geriausias šaltinis yra neapdorotas maistas ir augalinės kilmės virškinimo fermentai, yra neabejotinai geriausias šaltinis.

KAIP VEIKIA VIRŠKINIMO FERMENTAI?

Žmogaus organizmas gamina apie 3000 rūšių fermentų, kurie pagreitina chemines reakcijas ir taupo energiją. Virškinimo fermentai, kurie yra tik keli iš tūkstančių žinomų fermentų, suskaido suvalgytą maistą į pagrindinius statybinius blokus, kuriuos organizmas paskui pasisavina ir vėl surenka, kad sukurtų ląsteles, audinius, organus, liaukas ir organizmo sistemas.

Šiuos fermentus organizmas gamina tam, kad padėtų suskaidyti maistą į maistingąsias medžiagas ir atliekas. Atskiros maistinių medžiagų molekulės turi būti suvirškintos iki pakankamai mažų dalelių, kad galėtų būti absorbuotos per plonosios žarnos gleivinę. Kai negaminame pakankamai virškinimo fermentų šiam procesui efektyviai užbaigti, gali atsirasti dujų, pilvo pūtimas ir daugiau rimtesnių sveikatos problemų.

VIRŠKINIMO FERMENTŲ NAUDA

Kofeinas, alkoholis, ligos, nėštumas, stresas, nepalankios oro sąlygos, netinkama mityba ir fizinis krūvis – tai tik keletas šiuolaikinio gyvenimo būdo veiksnių, kurie gali sumažinti fermentų atsargas.

Be to, senstant mūsų organizmas gamina mažiau fermentų. Apie 35 metus fermentų gamyba skrandyje, kasoje ir plonojoje žarnoje pradeda mažėti, o vyresniems nei 50 metų suaugusiesiems fermentų gamyba gali sumažėti net 30 %.

Dėl svarbaus fermentų vaidmens visame organizme ir dėl to, kad didelė imuninės sistemos dalis yra žarnyne, žmonėms, kuriems trūksta fermentų, kyla įvairių sveikatos problemų. Pavyzdžiui, jie gali būti linkę sirgti peršalimo ligomis, silpnu imunitetu, artritu, maisto netoleravimu, odos problemomis ir kt. Kalbant konkrečiai apie virškinimo sutrikimus, mažas virškinimo fermentų kiekis gali turėti įtakos dirgliosios žarnos sindromui (DŽS), nesandaraus žarnyno sindromui, virškinimo sutrikimams, pilvo pūtimui, vidurių užkietėjimui ir rėmeniui.

Deja, mūsų racione nėra tiek daug neapdoroto maisto, kaip kad būdavo anksčiau, o šiuolaikiniai maisto perdirbimo būdai ir gaminimas sunaikina beveik visus natūraliai maiste esančius fermentus. Dėl aplinkos veiksnių, nuskurdusio dirvožemio ir konservavimo būdų net neapdorotame maiste nėra tiek daug fermentų, kiek jų būdavo anksčiau.

Organizmas bando tai kompensuoti gamindamas daugiau savo virškinimo fermentų, tačiau jų atsargos yra ribotos. Todėl fermentų stokojantis maistas ir gyvenimo būdas sukelia virškinimo sistemai spaudimą. Rezultatas gali būti nepilnavertis virškinimas, o tai savo ruožtu lemia nepilnavertį maistinių medžiagų įsisavinimą, nuovargį, virškinimo sutrikimus, maisto netoleravimą ir kitas sveikatos problemas.

Virškinimo fermentai yra labai svarbūs organizmo sistemoms, įskaitant virškinimo sistemą ir gaubtinę žarną, kad jos tinkamai funkcionuotų. Svarbu palaikyti fermentų kiekį derinant sveiką gyvenimo būdą, subalansuotą mitybą ir mažinant stresą (jei įmanoma). Daugybė žmonių mano, kad virškinimo fermentų papildai yra labai naudinga pagalbinė priemonė.

Nemokamas pristatymas

Nuo 35 € krepšelio vertės

Grąžinimo garantija

Grąžinkite per 14 d.

Kokybės garantija

Sertifikuota, registruota VMVT

100% saugus atsiskaitymas

SEB / Swedbank / Grynais