The Science of Nutrition

Nemokamas pristatymas nuo 35 € krepšelio vertės

labas@healthylife.lt | +370 607 72107

Informacija

Kontaktai

+370 607 72107
labas@healthylife.lt

Socialiniai tinklai

sarkopenija

Kas yra sarkopenija?

Nuo gimimo iki maždaug 30-ies metų raumenys auga ir stiprėja. Tačiau maždaug nuo 30-ies metų žmogus pradeda prarasti raumenų masę ir funkciją. Priežastis – su amžiumi susijusi sarkopenija.

Fiziškai neaktyvūs žmonės po 30 metų amžiaus kiekvieną dešimtmetį gali prarasti 3-5 % raumenų masės. Net jei esate aktyvus, vis tiek šiek tiek raumenų neteksite.

Nėra testo ar konkretaus raumenų masės lygio, kuriuo remiantis būtų galima diagnozuoti sarkopeniją. Bet koks raumenų netekimas yra svarbus, nes mažina jėgą ir judrumą.

Sarkopenija paprastai sparčiau pasireiškia apie 75 metus. Tačiau ji gali įsibėgėti ir nuo 65 metų arba tik nuo 80 metų. Tai yra silpnumo ir vyresnio amžiaus žmonių kritimų bei kaulų lūžių tikimybės veiksnys.

SARKOPENIJOS SIMPTOMAI IR PRIEŽASTYS

Simptomai gali būti silpnumas ir ištvermės sumažėjimas, kuris gali trukdyti fizinei veiklai. Dėl sumažėjusio aktyvumo dar labiau mažėja raumenų masė.

Nors sarkopenija dažniausiai pasireiškia neaktyviems žmonėms, tai, kad ji pasireiškia ir fiziškai aktyviems žmonėms, rodo, kad yra ir kitų jos išsivystymo veiksnių.

Mokslininkai mano, kad tai yra šie veiksniai:

  • Nervinių ląstelių, kurios siunčia signalus iš smegenų į raumenis, kad šie pradėtų judėti, sumažėjimas
  • Mažesnė kai kurių hormonų, įskaitant augimo hormoną, testosteroną ir į insuliną panašų augimo faktorių, koncentracija
  • Sumažėjęs gebėjimas paversti baltymus energija
  • Kasdien negaunama pakankamai kalorijų ar baltymų, kad būtų palaikoma raumenų masė

SARKOPENIJOS GYDYMAS

Pagrindinis sarkopenijos gydymo būdas yra fiziniai pratimai, ypač jėgos treniruotės. Šie pratimai didina raumenų jėgą ir ištvermę naudojant svarmenis arba treniruoklius.

Jėgos treniruotės gali padėti nervų ir raumenų sistemai, hormonams. Taip pat gali pagerinti vyresnio amžiaus žmonių gebėjimą paversti baltymus energija vos per dvi savaites.

Tinkamas jėgos pratimų skaičius, intensyvumas ir dažnumas yra svarbūs norint gauti didžiausią naudą su mažiausia traumų rizika. Turėtumėte bendradarbiauti su patyrusiu kineziterapeutu arba treneriu, kad sudarytumėte pratimų planą.

Nors medikamentai nėra tinkamiausias sarkopenijos gydymo būdas, kai kurie iš jų yra tiriami. Tarp jų yra šie:

  • Urokortinas II. Jis gali padėti išvengti raumenų atrofijos, kuri gali pasireikšti, kai esate sugipsuotas arba vartojate tam tikrus vaistus. Jo vartojimas raumenų masei didinti žmonėms nebuvo tirtas ir nerekomenduojamas
  • Testosterono papildai
  • Augimo hormono papildai
  • Vaistai metaboliniam sindromui (įskaitant atsparumą insulinui, nutukimą ir hipertenziją) gydyti

Jei šie preparatai pasirodys naudingi, juos tikslinga būtų naudoti kartu su jėgos pratimais, o ne vietoje jų.

Nemokamas pristatymas

Nuo 35 € krepšelio vertės

Grąžinimo garantija

Grąžinkite per 14 d.

Kokybės garantija

Sertifikuota, registruota VMVT

100% saugus atsiskaitymas

SEB / Swedbank / Grynais