The Science of Nutrition

Nemokamas pristatymas nuo 35 € krepšelio vertės

labas@healthylife.lt | +370 607 72107

Informacija

Kontaktai

+370 607 72107
labas@healthylife.lt

Socialiniai tinklai

dehidratacija

Dehidratacija

Dehidratacija reiškia, kad organizmas netenka daugiau skysčių, nei jų gauna. Jei ji nesprendžiama, būklė gali pablogėti ir tapti rimta problema.

Kūdikiams, vaikams ir vyresnio amžiaus suaugusiesiems kyla didesnė dehidratacijos rizika.

PATIKRINKITE, AR NESATE DEHIDRATUOTI

Suaugusiųjų ir vaikų dehidratacijos simptomai:

  • Troškulio jausmas
  • Tamsiai geltonas, stipraus kvapo šlapimas
  • Šlapinimasis rečiau nei įprastai
  • Svaigsta galva
  • Nuovargio jausmas
  • Burnos, lūpų ir liežuvio sausumas
  • Įdubusios akys

Kūdikių dehidratacijos požymiai gali būti šie:

  • Įdubusi minkšta vieta (momenėlis) viršugalvyje
  • Įdubusios akys
  • Mažai ašarų arba jų visai nėra, kai verkia
  • Mažai šlapių sauskelnių
  • Mieguistumas arba irzlumas

DEHIDRATACIJOS PRIEŽASTYS

Dehidratacija gali dažniau pasireikšti, jei:

  • Sergate diabetu
  • Sirgote arba viduriuojate
  • Per ilgai buvote saulėje (šilumos smūgis)
  • Išgėrėte per daug alkoholio
  • Daug prakaituojate po fizinio krūvio
  • Turite aukštą temperatūrą
  • Vartojate vaistus, nuo kurių daugiau šlapinatės (diuretikai)

KĄ GALITE PADARYTI, KAD IŠVENGTUMĖTE DEHIDRATACIJOS

Jei turite dehidratacijos simptomų, turėtumėte gerti skysčių.

Jei jaučiatės blogai arba sirgote, gali būti sunku gerti, todėl pradėkite gerti mažais gurkšneliais ir palaipsniui gerkite daugiau.

Vaistininkas gali padėti dehidratacijos atveju

Jei sergate arba viduriuojate ir netenkate per daug skysčių, turite atstatyti cukrų, druskas ir mineralus, kurių neteko jūsų organizmas.

Vaistininkas gali rekomenduoti geriamųjų rehidracijos tirpalų. Tai milteliai, kuriuos sumaišykite su vandeniu ir išgerkite.

Pasiteiraukite vaistininko, kokie rehidracijos tirpalai tinka jums arba jūsų vaikui.

KAIP SUMAŽINTI DEHIDRATACIJOS RIZIKĄ

Reguliarus skysčių gėrimas gali sumažinti dehidratacijos riziką. Geras pasirinkimas – vanduo arba izotoninis gėrimas.

Per dieną turėtumėte gerti pakankamai, kad šlapimas būtų šviesiai skaidrus.

Gerkite daugiau, kai yra didesnė dehidratacijos rizika. Pavyzdžiui, jei sergate, prakaituojate dėl karšto oro ar fizinio krūvio arba viduriuojate.

Jaunesni nei 5 metų vaikai turėtų gauti daug skysčių, kad išvengtų dehidratacijos.

RŪPINKITĖS, KAD JŪSŲ VAIKAS BŪTŲ HIDRATUOTAS

Po dehidratacijos šalinimo svarbu, kad vaiko skysčių kiekis būtų palaikomas.

  • Toliau maitinkite kūdikį krūtimi arba naudokite mišinuką – stenkitės duoti mažais kiekiais dažniau nei įprastai.
  • Duokite savo kūdikiui mažais gurkšneliais papildomo vandens, jei jis maitinamas mišinuku ar kietu maistu.
  • Reguliariai duokite mažais gurkšneliais rehidracijos tirpalo, kad pakeistumėte prarastus skysčius – paprašykite vaistininko, kad rekomenduotų tokį tirpalą.
Nemokamas pristatymas

Nuo 35 € krepšelio vertės

Grąžinimo garantija

Grąžinkite per 14 d.

Kokybės garantija

Sertifikuota, registruota VMVT

100% saugus atsiskaitymas

SEB / Swedbank / Grynais