The Science of Nutrition

Nemokamas pristatymas nuo 35 € krepšelio vertės

labas@healthylife.lt | +370 607 72107

Informacija

Kontaktai

+370 607 72107
labas@healthylife.lt

Socialiniai tinklai

Vandens gėrimas metant svorį

Ar vandens gėrimas prieš valgį tikrai padeda numesti svorio?

Kodėl žmonės mano, kad taip yra, ir kokie yra įrodymai.

Jei kada nors bandėte numesti svorio, tikriausiai gavote tokį patarimą: gerkite daugiau vandens. O gal jis buvo konkretesnis: prieš kiekvieną valgį išgerkite pilną stiklinę vandens.

Antrasis pasiūlymas atrodo protinga idėja, tiesa? Jei prieš valgį pripildysite skrandį vandens, jausitės sotesni ir greičiau nustosite valgyti. Bet ar tai jums pasiteisino? Ar suveiktų gerti daugiau vandens visą dieną? Kodėl žmonės sako, kad vandens gėrimas gali padėti numesti svorio – ir ką rodo tyrimai?

NERVŲ TEMPIMAS, KALORIJŲ DEGINIMAS IR TROŠKULYS PRIEŠ ALKĮ

Trys svarbiausios teorijos:

Jaučiasi sotus, valgo mažiau

Kaip minėta, pasipildyti vandeniu prieš valgį yra intuityvu. Jūsų skrandis turi nervus, kurie jaučia tempimą ir siunčia signalus į smegenis, kad laikas nustoti valgyti. Tikėtina, kad gėrimas prieš valgį gali siųsti panašius signalus.

Įrodymai: Kai kurie nedideli trumpalaikiai tyrimai patvirtina šią idėją. Pavyzdžiui, vyresnio amžiaus tiriamieji, kurie prieš valgį išgėrė pilną stiklinę vandens, buvo linkę valgyti mažiau nei tie, kurie to nedarė. Kito tyrimo metu nustatyta, kad mažai kalorijų turinčios dietos besilaikantys žmonės, kurie prieš valgį gėrė papildomai vandens, turėjo mažesnį apetitą ir per 12 savaičių numetė daugiau svorio nei tie, kurie laikėsi panašios dietos be papildomo vandens. Tačiau nė viename tyrime nebuvo vertinama, kokią įtaką papildomo vandens gėrimas turi ilgalaikiam svorio mažėjimui.

Kalorijų deginimas

Geriamas vanduo turi būti pašildomas iki kūno temperatūros, o šiam procesui organizmas turi išeikvoti energijos. Tam tikslui panaudota energija, vadinama termogeneze, gali panaudoti dalį kalorijų, gautų valgant maistą.

Įrodymai: Nors senesni tyrimai iš dalies patvirtino šį paaiškinimą, naujesnių tyrimų metu nebuvo rasta įrodymų, kad geriant vandenį būtų sudeginta daug kalorijų. Tai verčia abejoti termogenezės aiškinimu dėl vandens sukelto svorio mažėjimo.

Jūs nesate alkanas, esate ištroškęs

Šis paaiškinimas rodo, kad kartais einame į virtuvę valgyti, nors iš tikrųjų esame ištroškę, o ne alkani. Jei taip yra, gerdami nekaloringą vandenį galime išvengti nereikalingų kalorijų – o tai gali paskatinti svorio mažėjimą.

Įrodymai: Troškulio ir alkio reguliavimas yra sudėtingas ir kinta per visą žmogaus gyvenimą. Pavyzdžiui, vyresnio amžiaus žmonių troškulys gali sumažėti. Tačiau nėra jokių įtikinamų tyrimų su žmonėmis, kurie patvirtintų, kad troškulį jaučiantys žmonės klaidingai supranta alkio pojūtį ir kad dėl to vandens gėrimas gali padėti numesti svorio.

TRENIRUOČIŲ STIMULIATORIUS, NEKALORINGAS PAKAITALAS IR RIEBALŲ DEGINIMAS REIKALAUJA VANDENS

Gerai hidratuotas organizmas pagerina fizinį pajėgumą, taigi ir svorio metimą

Raumenų nuovargis, mėšlungis ir išsekimas dėl karščio – visa tai gali sukelti dehidrataciją. Štai kodėl prieš treniruotę gali būti rekomenduojama papildomai drėkinti organizmą, ypač elitiniams sportininkams, sportuojantiems šiltoje aplinkoje.

Įrodymai: Daugumai žmonių hidratacija prieš treniruotę atrodo nereikalinga, ir nerasta jokių tyrimų, kuriuose būtų konkrečiai nagrinėjamas hidratacijos vaidmuo su treniruote susijusiam svorio mažėjimui.

Daug kalorijų turinčius gėrimus keiskite vandeniu

Taip, jei paprastai geriate daug kalorijų turinčius gėrimus (pvz., saldintus gazuotus gėrimus, vaisių sultis ar alkoholį), nuolatinis jų keitimas vandeniu ilgainiui gali padėti numesti svorio.

Įrodymai: Ženkliai sumažinus suvartojamų kalorijų kiekį, pakeitus kaloringesnius gėrimus vandeniu, neabejotinai galima ilgainiui numesti svorio. Nors sunku atlikti tyrimą, kuris tai įrodytų, netiesioginiai įrodymai rodo ryšį tarp kaloringų gėrimų pakeitimo vandeniu ir svorio mažėjimo. Vis dėlto, kaip ir kalorijas ribojančių dietų sunku laikytis ilgą laiką, taip ir laikytis vien tik vandens plano gali būti lengviau pasakyti nei padaryti.

Riebalams deginti reikia vandens

Dėl dehidratacijos sutrinka organizmo gebėjimas skaidyti riebalus energijai. Taigi galbūt geriant daugiau vandens bus skatinamas riebalų skaidymas, o galiausiai – svorio mažėjimas.

Įrodymai: Nors kai kurie tyrimai su gyvūnais patvirtina šią idėją, nėra įtikinamų įrodymų, kad papildomo vandens gėrimas padeda deginti riebalus ir taip numesti svorio.

IŠVADA

Taigi, ar turėtumėte padidinti hidrataciją gerdami vandenį prieš valgį, valgio metu ar kitu dienos metu?

Kai kurie duomenys rodo, kad tai gali padėti numesti svorio, bent jau kai kuriems žmonėms. Tačiau šie tyrimai dažniausiai yra nedideli, trumpalaikiai arba pagrįsti duomenimis su gyvūnais. Net teigiami tyrimai parodė tik nedidelę naudą.

Vis dėlto, jei manote, kad tai jums padeda, gerti šiek tiek daugiau vandens neturi jokių trūkumų, išskyrus tai, kad gali būti sunku bandyti gerti, jei nesate ištroškę. Nors daugybė žmonių rekomenduoja šį metodą, atrodo, kad jis pagrįstas teorija, kuri nėra visiškai pagrįsta.

Nemokamas pristatymas

Nuo 35 € krepšelio vertės

Grąžinimo garantija

Grąžinkite per 14 d.

Kokybės garantija

Sertifikuota, registruota VMVT

100% saugus atsiskaitymas

SEB / Swedbank / Grynais