Prekių krepšelis

The Science of Nutrition

Nemokamas pristatymas nuo 35 € krepšelio vertės

labas@healthylife.lt | +370 607 72107

Informacija

Kontaktai

+370 607 72107
labas@healthylife.lt

Socialiniai tinklai

Razinos

Ar sveika valgyti džiovintus vaisius ir daržoves?

Džiovinti vaisiai ir kiti užkandžiai yra skanūs, juos patogu laikyti ir valgyti. Džiovinimas yra vienas seniausių maisto išlaikymo būdų. Tokiu būdu apdorotas maistas išsilaiko ilgiau, jį saugu valgyti.

Mitybos požiūriu džiovintas maistas išlieka toks pats, nors džiovinimo procesas gali sunaikinti vitaminus A ir C.  Be to, tokiuose produktuose kalorijų skaičius gali padidėti (lyginant tą patį kiekį produkto), nes maistas susitraukia ir maistinės medžiagos jame tampa labiau koncentruotos.

RAZINOS

Razinos yra džiovintos vynuogės. Jose gausu antioksidantų, kurios padeda apsaugoti organizmo ląsteles nuo laisvųjų radikalų daromos žalos. Razinos džiovinimo metu praranda vandenį ir susitraukia, todėl likęs cukrus ir kalorijos yra labiau koncentruotos. Be to, kai kurie gamintojai papildomai deda cukraus. Didelėje saujoje (apie 60 vnt.) razinų yra apie 17 gramų cukraus.

ABRIKOSAI

Džiovintuose abrikosuose yra daugiau maistinių medžiagų nei šviežiuose abrikosuose. 5-6 džiovintų abrikosų porcijoje maistinių skaidulų yra keturiais kartais daugiau nei visame šviežiame abrikose. Skaidulos padeda sumažinti širdies ligų, diabeto ir kai kurių rūšių vėžio riziką. Džiovintuose abrikosuose taip pat daugiau kalio, geležies ir kalcio. Tačiau juose taip pat yra daugiau kalorijų ir cukraus. Be to, džiovinimo metu jie prarandą didžiąją dalį vitamino A ir C.

SLYVOS

Išskyrus keletą vitaminų, daugumos maistinių medžiagų kiekis yra didesnis džiovintose, o ne šviežiose slyvose. Jose yra daug kalio, geležies, vitamino K, skaidulų ir antioksidantų. Kaip ir kituose džiovintuose vaisiuose – jose yra daug kalorijų ir cukraus. Džiovintos slyvos taip pat palengvina vidurių užkietėjimą.

DŽIOVINTOS UOGOS

Džiovintose uogose lyginant su šviežiomis, dažnai yra daugiau maistinių medžiagų, pvz., skaidulų, geležies, kalio. Kai iš jų pašalinamas vanduo, išauga cukraus ir kalorijų kiekis. Mėlynės yra vertinamos dėl didelio antioksidantų kiekio, esančio jose. Tačiau džiovintose mėlynėse antioksidantų kiekis sumažėja apie du kartus.

DŽIOVINTOS DARŽOVĖS

Nuo brokolių iki moliūgų – daugumą daržovių galima džiovinti ir vėliau valgyti kaip užkandžius arba naudoti sriubose ir kituose patiekaluose. Kaip ir vaisiuose, džiovintose daržovėse gali būti daugiau maistinių medžiagų nei šviežiose jų versijose. Džiovinimo metu jos taip pat praranda vitaminus A ir C.

Nemokamas pristatymas

Nuo 35 € krepšelio vertės

Grąžinimo garantija

Grąžinkite per 14 d.

Kokybės garantija

Sertifikuota, registruota VMVT

100% saugus atsiskaitymas

SEB / Swedbank / PayPal / Paysera