Prekių krepšelis

The Science of Nutrition

Nemokamas pristatymas nuo 35 € krepšelio vertės

labas@healthylife.lt | +370 607 72107

Informacija

Kontaktai

+370 607 72107
labas@healthylife.lt

Socialiniai tinklai

Širdies sveikata

5 skaičiai, susiję su idealia širdies sveikata

Kaip gerai saugote save nuo širdies ligų, pagrindinės mirties priežasties pasaulyje? 5 svarbūs skaičiai, susiję su širdies sveikata, gali pateikti nemažai atsakymų.

„Paprastai žiūriu į savo pacientų kraujospūdį, cukraus kiekį kraujyje, MTL cholesterolio ir trigliceridų reikšmes bei juosmens apimtį“, – sako daktaras Deepak L. Bhatt, vadovaujantis intervencinėms ir širdies kraujagyslių programoms Harvardo Medicinos Mokyklai priklausančioje Brigham and Women‘s ligoninėje.

“Gauti skaičiai suteikia vaizdą apie bendrą žmogaus sveikatą ir, konkrečiau, į kokius veiksnius reikia atkreipti dėmesį, kad sumažintų širdies priepuolio ar insulto tikimybę”, teigia jis.

Žemiau pateikiame idealias kiekvieno matavimo vertes, kodėl jos svarbios, ir patarimus, kaip jas koreguoti.

ŠIRDIES SVEIKATOS RODIKLIAI

Nors idealios vertės yra geras tikslas daugeliui žmonių, gydytojas gali rekomenduoti siekti kitokių tikslinių verčių, atsižvelgdamas į jūsų amžių ir sveikatos būklę.

KRAUJO SPAUDIMAS. MAŽIAU NEI 120/80 mm Hg

Kraujospūdžio rodmenys parodo kokia jėga kraujas spaudžia arterijas kai širdis susitraukia (sistolinis kraujospūdis, pirmasis skaičius) ir atsipalaiduoja (diastolinis kraujospūdis, antrasis skaičius). Kraujospūdis atspindi kaip sunkiai dirba jūsų širdis (pavyzdžiui, kai ilsitės ar mankštinatės) ir kokia yra jūsų kraujagyslių būklė. Dėl susiaurėjusių ir standžių arterijų pakyla kraujospūdis.

Kodėl tai svarbu širdies sveikatai: aukštas kraujospūdis pagreitina kraujagyslių pažeidimus, skatina riebalų apnašų susidarymą (aterosklerozę). Tai sudaro sąlygas širdies priepuoliui. Jis taip pat siejamas su širdies nepakankamumu. Galiausiai, aukštas kraujospūdis padidina insulto riziką.

Kas padeda: mityba, kurioje gausu kalio (jo yra daugelyje daržovių, vaisių ir pupelių) ir mažai natrio (per daug natrio yra daugelyje perdirbtų maisto produktų); sumažinti alkoholio kiekį iki minimumo.

MTL CHOLESTEROLIS. MAŽIAU NEI 100 mg/dL

Cholesterolio tyrimas (arba lipidų profilis) rodo daug skaičių. Gydytojams paprastai didžiausią susirūpinimą kelia mažo tankio lipoproteinų (MTL) cholesterolis – dalelės, kurios sudaro apie du trečdalius cholesterolio kiekio kraujyje.

Kodėl tai svarbu širdies sveikatai: MTL dalelių perteklius kaupiasi arterijų sienelėse ir todėl susidaro randėjančios plokštelės. Sumažėjus kraujagyslių pločiui formuojasi trombai, sutrinka kraujotakos sistema ir organizmo aprūpinimas deguonimi bei maistinėmis medžiagomis.

Kas padeda: sumažinti sočiųjų riebalų (jų yra mėsoje, piene ir kiaušiniuose) kiekį ir pakeisti prarastas kalorijas nesočiaisiais riebalais (jų yra riešutuose, sėklose ir augaliniuose aliejuose).

TRIGLICERIDAI. MAŽIAU NEI 150 mg/dL

Trigliceridai, galbūt mažiau žinomi nei cholesterolis, yra labiausiai paplitusi riebalų forma kraujyje. Šios iš maisto gautos molekulės suteikia kūnui energijos. Tačiau kalorijų, alkoholio ir cukraus perteklius, kurio organizmas negali sunaudoti, virsta trigliceridais ir kaupiasi riebalų ląstelėse.

Kodėl tai svarbu širdies sveikatai: kaip ir didelis MTL cholesterolio kiekis, padidėjęs trigliceridų kiekis siejamas su didesne širdies priepuolio ir insulto rizika.

Kas padeda: apriboti maisto produktų, kuriuose yra daug nesveikų riebalų, cukraus arba abiejų, vartojimą; valgyti maistą, kuriame gausu omega-3 riebiųjų rūgščių (pvz., žuvies); vengti alkoholio.

CUKRAUS KIEKIS KRAUJYJE. MAŽIAU NEI 100 mg/dL

Didelis cukraus kiekis kraujyje lemia diabeto diagnozę. 2 tipo cukrinis diabetas yra paplitęs labiausiai. Jis pasireiškia, kai organizme išsivysto atsparumas insulinui (insulinas leidžia ląstelėms pasisavinti cukrų) ir nesigamina pakankamai insulino, kad būtų įveiktas atsparumas.

Kodėl tai svarbu širdies sveikatai: didelis cukraus kiekis kraujyje pažeidžia kraujagyslių sieneles ir sukelia cukraus (gliukozės) prisijungimą prie MTL. Dėl to MTL dažniau oksiduojasi – tai dar vienas veiksnys, skatinantis aterosklerozę. Dėl cukraus pertekliaus kraujyje ląstelių fragmentai, vadinami trombocitais, tampa lipnesni, todėl dažniau formuojasi krešuliai, galintys sukelti širdies priepuolį ar insultą.

Kas padeda: vengti saldžių gėrimų ir maisto produktų, kuriuose yra daug cukraus; valgyti neskaldytus, neperdirbtus grūdus vietoj maisto produktų, pagamintų iš rafinuotų grūdų (baltų miltų, baltų ryžių).

LIEMENS APIMTIS

Kuris skaičius mažesnis:

  • Mažiau nei pusė jūsų ūgio centimetrais

ARBA

  • Moterys: mažiau nei 89 cm
  • Vyrai: mažiau nei 101 cm

Išmatuokite savo liemenį aplink apnuogintą pilvą tiesiai virš bambos (pilvo pumpos). Didelis pilvas, kurį gydytojai vadina pilvo arba visceraliniu nutukimu, paprastai reiškia riebalus aplink vidaus organus.

Kodėl tai svarbu širdies sveikatai: visceraliniai riebalai išskiria hormonus ir kitus veiksnius, skatinančius uždegimą, dėl kurio išsiskiria baltieji kraujo kūneliai, susiję su ateroskleroze.

Kas padeda: mažiau kalorijų, ypač iš labai perdirbtų maisto produktų, kuriuose gausu cukraus, druskos ir nesveikų riebalų.

UNIVERSALUS PATARIMAS, KAIP PAGERINTI VISUS PENKIS SKAIČIUS

Jei vienas ar keli jūsų rodikliai viršija idealų lygį, esate toli gražu ne vieni. Lietuvos statistikos portalo duomenimis, 2019 metais 57 proc. Lietuvos suaugusių gyventojų turėjo per didelį svorį (antsvorio turėjo 38 proc., nutukusių buvo 19 proc.).

Per didelis svoris ir juosmens apimtis turi įtakos kraujospūdžiui, MTL cholesteroliui, trigliceridams ir cukraus kiekiui kraujyje. Sveika augalinė mityba gali padėti. Taip pat padeda reguliari mankšta: siekite bent 30 minučių vidutinio intensyvumo fizinio krūvio kiekvieną dieną, pavyzdžiui, daug vaikščioti. Kiti gyvenimo būdo įpročiai, galintys sumažinti širdies ligų riziką, yra septynių-aštuonių valandų nakties miegas ir streso lygio valdymas.

Nemokamas pristatymas

Nuo 35 € krepšelio vertės

Grąžinimo garantija

Grąžinkite per 14 d.

Kokybės garantija

Sertifikuota, registruota VMVT

100% saugus atsiskaitymas

SEB / Swedbank / PayPal / Paysera